سرهنگ علی اصغر مهری با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۵۳ نفر در صحنه تصادفات جاده‌ای برون شهری جان خود را از دست داده اند، گفت: وقوع تصادفات در همه ایام سال به خصوص تعطیلات نوروز می‌تواند بسیار مصیبت بار باشد. تصادفات جاده‌ای سالانه هزینه‌های سنگینی هم به خانواده‌ها و هم به کشور وارد می‌سازد.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا بیان کرد: برای انجام سفرهای نوروزی از ماه‌ها قبل برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم با همه دستگاه‌های متولی امداد، نجات و ترافیک انجام شده، اما آنچه در این میان بسیار حائز اهمیت است سهم راننده حین رانندگی در سطح جاده‌های کشور است.

وی افزود: رانندگان سعی کنند با رفتارهای صحیح و همینطور رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از بروز و ظهور حوادث تلخ جاده‌ای به شدت جلوگیری کنند.

مهری در ادامه ضمن اشاره به برخی از آثار نامطلوب تصادفات جاده‌ای اظهار داشت: مرگ و میر و هزاران سال عمر مفید از دسته رفته، جراحت شدید و درد و رنج فراوان، انجام اعمال جراحی‌های متعدد، معلولیت و تغییر روند آینده زندگی، رنج مریض داری برای خانواده‌ها و از بین رفتن شادی در زندگی‌ها از جمله این موارد است.

وی همچنین بی سرپرستی خانواده‌ها و از بین رفتن نان آور خانه، تأثیر تصادف روی زندگی سایر اعضای خانواده و فامیل، ایجاد عذاب وجدان، جریمه‌ها و مجازات‌های به نسبت سنگین، سرگردانی و اتلاف وقت فراوان طرفین تصادف در مراجع مختلف انتظامی و قضائی، بیمه‌ها، بیمارستان‌ها و تعمیرگاه‌های وسایل نقلیه و ایجاد هزینه‌های فراوان مادی، روحی و روانی برای طرفین تصادف و کشور را از دیگر آثار نامطلوب تصادفات جاده‌ای برشمرد.

معاون عملیات پلیس راهور ناجا گفت: این روزها در بسیاری از استان‌های کشور مردم و مسافران شاهد بارندگی هستند از این رو سطح معابر لغزنده و محدودیت‌های دید ناشی از مه آلودگی و بارش نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه در چنین شرایطی با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا مشکلی برای خود و دیگران ایجاد نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟