فرصت بازسازی در مازندران مهیا شده است

اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۸ مردم گلستان و مازندران دچار حادثه سیل شدند و خسارات مالی زیادی بر مردم وارد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه خسارت جانی حادثه نسبت به وسعت سیل بسیار کم بود، تصریح کرد: در استان گلستان هنوز برخی از شهرها زیر آب قرار دارند و به بخش‌های کشاورزی و صنعتی خسارت فراوانی وارد شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه با توجه به خروج آب از سطح شهرهای مازندران، فرصت بازسازی مهیا شده است، خاطرنشان کرد: باید بازسازی شهرهای مازندران به فوریت انجام شود.

جهانگیری با بیان اینکه برای بازسازی در قالب تسهیلات کم بهره، به مردم کمک خواهیم کرد، گفت: کمک‌ به مردم در بخش مسکن باید با سرعت بیشتری در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مازندران و گلستان، از قطب‌های اصلی کشاورزی هستند و تامین مواد غذایی کشور را بر عهده دارند، تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز حمایت‌های لازم انجام خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سیل در مازندران بیش از زلزله اهمیت دارد، گفت: لایروبی رودخانه‌ها در مازندران باید به موقع صورت گیرد و برای این امر اعتبارات لازم در نظر گرفته می شود.

جهانگیری در پایان خاطرنشان کرد: وقوع سیل با این وسعت در در این شهرها سابقه نداشته است و این امر غیرقابل پیش‌بینی بودن حوادث را نشان می دهد.

بازدید از مناطق سیل‌زده ساری، نکا، سیمرغ و شرکت در جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران از جمله برنامه‌های نیم روزه معاون اول رئیس جمهور در این استان است.

در این سفر، اردکانیان وزیر نیرو، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور جهانگیری را همراهی می کنند.

سیل دوشنبه هفته گذشته، به بیش از ۶۹۰۰ واحد مسکونی در مازندران آسیب زد و خسارت قابل توجهی به بخش‌های مختلف از جمله راه، آب و برق وارد کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟