سامانه بارشی از امروز یکشنبه ۴ فروردین از جنوب، جنوب‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود. انتظار می‌رود که این سامانه از روز‌های یکشنبه تا سه شنبه غیر از مناطق جنوب شرق کشور در غالب نقاط کشور موجب بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات البرز و مناطق مرتفع زاگرس بارش برف شود.

با نفوذ توده هوای نسبی گرم از عرض‌های جنوبی، غالبا بارش باران را انتظار داریم و به همین سبب موجب ذوب برف و افزایش شدت روان‌آب و طغیان رودخانه‌ها در منطقه جنوب و جنوب‌غرب می‌شود. همچنین به سبب ناپایداری نسبی شدید و بالا بودن احتمال دما وقوع رگبار و رعدوبرق و برخی نقاط تگرگ در مناطق غرب، جنوب‌غرب و جنوب کشور پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در ۹ استان کشور

بر این اساس امروز پیش بینی می شود، رگبار و رعدوبرق با احتمال وقوع سیلاب ناگهانی و بالا آمدن موقت رودخانه‌ها در استان هرمزگان و جزایر استان در خلیج فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان رخ دهد.

از اواخر وقت امروز بارش باران در برخی نقاط همراه با رگبار باران پیش بینی می شود، از این رو احتمال می رود در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، چهار محال بختیاری سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر رخ دهد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 465917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟