سرهنگ مجید رضایی معاون ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره اینکه معابر بزرگراهی در طول سال و به ویژه اواخر اسفند‌ زیر بار ترافیکی سنگین می‌روند گفت: پس از پایان اسفند و در روز‌های آغازین فروردین‌ بار ترافیکی معابر پایتخت بسیار روان‌تر می‌شود و با کم حجم شدن حجم ترافیک سرعت خودرو‌ها نیز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

وی افزود: البته در این میان بعضی از رانندگان توانایی کنترل خودرو در سرعت بالا را ندارند و با یک تغییر مسیر ناگهانی و یا واکنش به عکس العمل راننده خودروی کناری، حوادث جبران ناپذیری به بار می‌آروند.

رضایی با بیان اینکه بیشتر نوع تصادفات در این ایام برخورد با گاردیل‌های حاشیه اتوبان‌ها و تصادف به خاطر عدم توجه به جلو است، افزود: در دو روز ابتدایی سال، اغلب شهروندان در حال رانندگی اقدام به ارسال و خواندن پیامک و یا تماس تلفنی می‌کنند و همین آمار تصادفات به علت عدم توجه به جلو را بالا برده است.

وی در ادامه گفت: توصیه من به رانندگان این است که حساسیت خود را در این ایام بالاتر ببرند و با توجه به سرعت بالای خودرویشان در اتوبان‌های خلوت تهران، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

معاون ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تمام نیرو‌های پلیس راهور تهران بزرگ در ایام نوروز به حالت آماده باش در آمده اند: افزود: وضعیت همه نیرو‌های ستادی به حالت عملیاتی تغییر داده شده است و تمام نیرو‌ها در سطح معابر اقدام به خدمت رسانی می‌کنند تا تعطیلات به کام مردم تلخ نشود.

رضایی ادامه داد: در این میان حدود ۶۰ دستگاه لیزرگان سرعت هم به صورت ۲۴ ساعته در معابر بزرگراهی مستقر هستند و رانندگی شهروندان را رصد می‌کنند تا هیچگونه مشکلی برای رانندگان پیش نیاید.

معاون ترافیکی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پایان ضمن هشدار به رانندگان متخلف و با اشاره به نوع برخورد پلیس راهور با رانندگان خاطی گفت: اگر ببینیم راننده‌ای، رانندگی مخاطره آمیز دارد و جان دیگر شهروندان را به خطر می‌اندازد، خودروی راننده متخلف قطعا توقیف خواهد شد و در صورت نیاز راننده خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 465684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟