به گزارش رکنا، سردار محسن حسن خانی با اشاره به شروع به کار قرارگاه "نوروزی عمار" در پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: عید نوروز؛ فرصت مناسبی برای بجا آوردن سنت حسنه صله رحم و بهره مندی از جذابیت‌های گردشگری است اغلب استان ها، به ویژه شهر‌های دارای اماکن زیارتی و تفریحی پذیرای حجم قابل توجهی از مسافران خواهند بود.

وی افزود: از طرف دیگر با خالی شدن منازل و خلوتی محله ها، سارقان و مجرمان مترصد سوء استفاده هستند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تامین نظم و امنیت تعطیلات نوروزی سال ۹۸ به پلیس‌های آگاهی سراسر کشور تصریح کرد: نیرو‌های این پلیس همزمان با ایام نوروزی در آماده باش کامل هستند. کارآگاهان با به کارگیری توان تخصصی و علمی، کشف به موقع جرایم، مقابله با مجرمان حرفه‌ای و دستگیری سارقان را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: افسران مجرب این پلیس با توجه به اوج فعالیت مراکز خرید نوروزی و حضور گسترده مردم، به منظور تأمین امنیت و آرامش شهروندان نسبت به "واپایش" مراکز خرید و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا برای جلوگیری از جیب بری و کیف قاپی در این مراکز حضور مستمر دارند.

سردار حسن خانی خاطر نشان کرد: برای مقابله با سرقت وسائط نقلیه و داخل خودرو، به شورای تامین استان و شهرستان‌ها پیشنهاد شده تا به تعیین پارکینگ‌های موقت در این ایام و یا گماردن پارکبان اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تقویت واحد‌های گشتی و تشدید حفاظت از اماکن و منازل خالی از سکنه، مطرح کرد: ترتیبی اتخاذ شده که جابه جایی هرگونه اثاثیه منزل و اداری با صدور مجوز از کلانتری محل صورت پذیرد که در صورت نداشتن مجوز واحد‌های گشت و کارآگاهان پلیس آگاهی از اقدام آن‌ها جلوگیری و برخورد قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

سردار حسن خانی همچنین با اشاره به آمادگی تیم‌های بررسی صحنه جرم و DVI تشخیص هویت خاطر نشان کرد: ادارات و آزمایشگاه‌های تشخیص هویت پلیس‌های آگاهی سراسر کشور در طول ایام نوروز آمادگی ارائه خدمات به شهروندان را دارند.

وی از به کارگیری ظرفیت نیروی مقاومت بسیج و پلیس افتخاری در این ایام خبر داد و گفت:: هرگونه فعالیت مجرمان و سارقان در پاتوق‌ها، هتل‌ها، پایانه ها، مراکز خرید و ... توسط کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی رصد می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی ناجا همچنین به راه اندازی سامانه پایشی محموله‌های گمرکی اشاره کرد و افزود:ادارات مبارزه با قاچاق کالا و ارز با استفاده از این ظرفیت می‌توانند با رصد قاچاقچیان حرفه ای، نسبت به تشدید مقابله با آن‌ها اقدام کنند.

وی رسیدگی سریع به جرایم مهم را از اولویت‌های اساسی در این ایام عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی لازم برای تامین امنیت و برقراری آسایش و نظم در طول تعطیلات نوروز صورت گرفته و به طور جدی پیگیری خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟