به گزارش رکنا، سید جلال ملکی گفت: ترقه، فشفشه‌ها و تمام مواد محترقه‌ای که ممکن است به داخل پشت بام، بالکن و.. بیفتند ممکن است باعث وقوع آتش‌سوزی های جزئی و حتی گسترده بشوند، اما بالن آرزوها بر عکس ظاهر زیبایی که دارد از تمام این مواد خطرناک‌تر است زیرا ممکن است بعد از این که به هوا رفت در میان مسیر، به شاخه‌ها، سیم‌های برق و.. برخورد کرده و پس از گیر کردن باعث وقوع آتش‌سوزی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهای آسیای شرقی افراد زمانی که جهت باد به از خشکی به سمت دریا است این بالن‌ها را در کناره آب، یا محیط‌های باز روشن می‌کنند، گفت: این وسیله مناسب روشن کردن در شهرهایی که مملو از ساختمان‌های بلند مرتبه، درختان و سیم‌های برق است، نیست. زیرا هر لحظه امکان سرایت آتش به اجسام کنار این بالن‌ها وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در برخی از مواقع مشاهده شده که بالن‌های آرزو با ترانس‌های فشار قوی برخورد کرده است نیز گفت: استفاده از این بالن‌ها خطرات زیادی را در پی داشته است، سال گذشته نیز موردی داشتیم که یکی از این بالن‌ها وارد بالکن خانه یکی از شهروندان شده و موجب آتش‌سوزی شده بود.

وی در پایان با بیان اینکه تا کنون هشدارهای زیادی در رابطه با استفاده از این وسیله ارائه شده است، گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم از روشن کردن بالن در سطح شهر و محل‌هایی که ممکن است برخورد بالن با دیگر اجسام باعث وقوع آتش‌سوزی شود، خودداری کنند، چرا که بعد از بلند شدن این بالن هادیگر کنترلی روی آن وجود ندارد و ممکن است با جهت باد به فضاهایی برود که حوادث ناگواری را به دنبال داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟