عوارض شنوایی و روان‌پزشکی ناشی از انفجار مواد محترقه

به گزارش رکنا، دکتر عباس پزشکی اظهار کرد: انفجار ناشی از مواد محترقه ممکن است منجر به آسیب دیدن پرده گوش و کاهش آستانه شنوایی و وزوز کردن گوش افراد شود اگر چنین علائمی به صورت موقت ایجاد شد جای نگرانی نیست اما اگر طول کشید فرد باید به پزشک مراجعه کند.

وی اضافه کرد: ترس ناشی از انفجار ممکن است سبب استرس حاد شود و برخی اوقات منجر به استرس بر سانحه شود.

پزشکی افزود: اضطراب در مواردی آنقدر بالاست که فرد فکر می‌کند دارد دچار سکته مغزی و قلبی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: عوارض شنوایی و روان‌پزشکی ازجمله مشکلات پس از بروز انفجار در برخی افراد است و سالمندان، زنان باردار و افرادی که از بیماری قلبی و عروقی رنج می‌برند در معرفی آسیب ناشی از انفجار مواد محترقه خواهند بود و افراد در چنین مواردی نیاز است از راه‌های پروپرانول، کلرودیازپوکساید مصرف کنند.

پزشکی گفت: در مواردی دیده شده که افراد در آتش بازی از ظروف تحت فشار مثل حشره‌کش‌ها و اسپری‌ها استفاده می‌کنند که انفجار آنها منجر به پرتاب تکه‌های ترکش این مواد می‌شود و آسیب ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: آتش زدن در کنار پست‌های برق و ایستگاه‌های برق خطرناک است و افراد باید از انجام این کار اجتناب کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: چنانچه فرد دچار سوختگی شد از دویدن خودداری کند چون دویدن منجر به مشتعل شدن آتش می‌شود و چنانچه مصدومی دچار سوختگی شد حتماً گردن فرد را مدنظر قرار دهید که دچار آسیب‌های گردنی نشود.

وی گفت: استفاده از مواد آتش‌بازی هرگز به طور کامل ایمن نیست.

پزشکی عنوان کرد: طبق دستورالعمل سازمان اورژانس کشور در واحد MC MC پنلی تحت عنوان حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری لحاظ شده که هر 2 ساعت اورژانس 115 و بیمارستان‌ها مکلف هستند چنانچه اتفاقی رخ می‌دهد آن را گوشزد و یادآوری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟