امدادرسانی به گرفتاران در برف در سمنان

به گزارش رکنا، محمدکرم محمدی اظهار کرد: این محور توسط نیروهای راهداری باز شده و رفت و آمد از طریق زنجیرچرخ در آن در حال انجام است.

وی با اشاره به تداوم بارش ها و برودت هوا در شب از مسافران خواست از مسیرهای دیگر استفاده و پیش از حرکت اطلاعات لازم را از راهداری و پلیس راه اخذ کنند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه همه گرفتاران در برف امدادرسانی شدند، ادامه داد: دستگاه های مسئول و نیروهای امدادی از بعدازظهر امروز مشغول امدادرسانی به گرفتارشدگان در برف و کولاک این محور هستند.

محمدی همچنین از رهاسازی همه خودروها و مسافران گرفتار در برف و کولاک خبر داد و افزود: تعدادی از مسافران در راه مانده در سطح این شهرستان اسکان داده شدند.

رئیس ستاد بحران شهرستان شاهرود با تقدیر از آموزش و پرورش و هلال احمر گفت: شماری از درراه ماندگان در مدارس شاهرود، بسطام، کلاته خیج و روستای قلعه نو خرقان اسکان داده شدند.

فرماندار شاهرود با تقدیر از خدمات دهی نیروهای امدادی گفت: در این عملیات تیم های امدادی از هلال احمر، گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم و نیروی زمینی ارتش، سپاه شاهرود، فوریت های پزشکی و اورژانس علوم پزشکی شاهرود، راه و شهرسازی شرق استان و نیروهای امداد و نجات در محورهای برفگیر حضور یافته و به مسافران امدارسانی کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی همچنان در منطقه حضور دارند، افزود: توصیه ما به مسافران این است که تا اطلاع ثانوی از این محور استفاده نکنند و یا سفر خود را به تعویق اداخته یا از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

ارتش و سپاه به یاری درراه ماندگان رفتند

همچنین سرهنگ جبّار دوستمحمدیان، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان از اعزام نیروهای امدادگر به مناطق برفگیر و محورهای کوهستانی استان خبر داد و گفت: از صبح امروز تا کنون تعداد ۶۰ نفر نیروی انسانی، ۷ دستگاه نفر بر (اشمیت)، دو دستگاه آمبولانس و ۱۳ خودروی سبک به منظور کمک به مسافران و خودروهای در برف مانده در محورهای مواصلاتی استان به محوردهای مسدود شده اعزام شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد:عملیات پشتیبانی و امداد رسانی به در راه ماندگان با تمام توان انجام و به همه مسافران در راه مانده امدادرسانی می شود.

همچنین امیر سرتیپ فخر آبادی، فرمانده لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار گفت: به منظور کمک به مسافران و خودروهای در برف مانده در محورهای مواصلاتی استان ، از صبح روز دوشنبه تا کنون تعداد ۱۰۰ نفر نیروی انسانی، ۶ دستگاه نفر بر اشمیت، ۶ دستگاه آمبولانس و ۱۰ خودروی سبک به مناطق مسدود شده توسط برف اعزام شده و عملیات پشتیبانی و امداد رسانی به در راه ماندگان را به انجام می رسانند.

قطعی برق در مناطقی از مهدیشهر و میامی

موسوی زاده، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان نیز با اشاره به قطعی برق مناطقی از استان به دلیل بارش سنگین برف از رفع مشکل این مناطق خبر داد.

وی ادامه داد: با تلاش مهندسان و پرسنل پر تلاش شرکت توزیع برق، مشکل خاموشی ایجاد شده براثر بارش سنگین برف و کولاک شدید در شهر مجن، منطقه بسطام ، مهدیشهر و شهمیرزاد برطرف شد.‌

وی اظهار کرد: با توجه به قطع برق در منطقه کالپوش میامی ، فولاد محله و پشتکوه در شهرستان مهدیشهر پرسنل این شرکت به این مناطق نیز اعزام شده و در تلاشند تا در اسرع وقت مشکل خاموشی را در این مناطق برطرف کنند.

حسن ارگی ، فرماندار مهدیشهر نیز از برقراری روشنایی در روستای چاشم خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش پیگیر پرسنل شرکت توزیع برق استان ، مشکل خاموشی روستای چاشم در این شهرستان برطرف شد.

اسکان 74 درراه مانده در مهدیشهر و دامغان

دکتر حسن شکرالهی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان نیز از تشکیل جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران استان با هدف امدادرسانی بهتر به گرفتاران در برف خبر داد.

وی تصریح کرد: از ابتدای بارش شدید برف در منطقه مهدیشهر، فولاد محله و چشمه علی تا کنون ۲۰ اکیپ هلال احمر به این مناطق اعزام و ۷۴ نفر از مسافران و در راه ماندگان اسکان داده شده اند.‌

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همچنین از اعزام تیم های امداد و نجات به بسطام و شاهرود خبر داد و گفت: همکاران ما با حضور در محور شاهرود آزادشهر به امدادرسانی به درراه ماندگان پرداختند.

وی ادامه داد: تعدادی از درراه ماندگان این محور نیز در شهرستان شاهرود اسکان داده شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟