به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، نهمین مرحله جشن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی علیه‌السلام با حضور مسوولین و خیرین استانی در سالن ملاقات زندان مرکزی اردبیل برگزار شد

یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نایب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان در جشن آزادسازی ۳۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت: با همت و تلاش هیأت امنا و کارکنان ستاددیه اردبیل و همچنین حضور بی‌سابقه خیرین در حمایت از محکومان غیر عمد مالی در سال ۱۳۹۷ تعداد ۹ آیین گلریزان برگزار شده است که در قالب این جشن‌ها نزدیک به ۳۰۰ زندانی نیازمند از بند رهایی یافته‌اند.

وی افزود: در سال‌های اخیر آیین کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در استان اردبیل نهادینه شده و مردم خیراندیش استان با حذف هزینه‌های زاید خود واهدایی بخشی از هزینه‌های مراسم تحریم یا دیگر مناسبت‌های خود به این ستاد نقش موثری در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد داشته و دارند.

خدادادی تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت علی علیه‌السلام و فرا رسیدن سال نو تعداد ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ بدهی بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال از زندان‌های سطح استان آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود باز گشتند.

خدادادی افزود: با توجه به افزایش میزان مبلغ محکومیت زندانیان جرایم غیرعمد در استان نسبت به سال‌های گذشته تعداد ۲۷۰ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ بیش از ۶۸۳ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند که به تفکیک محکومیت مالی ۱۶۷ فقره، موضوعات مربوط به مهریه ۷۳ فقره و پرونده‌های ناشی از دیات حوادث رانندگی و کارگاهی ۲۱ مورد گزارش شده است.

وی ادادمه داد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۷ زندانی نسوان در زندان‌های استان با مبلغ ۲ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال درزندان‌های استان تحمل حبس می‌کردند که با همت خیرین و کمک ستاددیه استان آزاد شدند.

نایب رئیس هیأت امنای ستاددیه استان با اعلام اینکه باتوجه به آزادی‌هایی که امسال صورت گرفته تاکنون تعداد ۶۸۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که از این تعداد ۳۶۰ نفر واجد شرایط بهره‌مندی از تسهیلات ستاددیه هستند.

در ادامه این مراسم، محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای ستاددیه استان نیز در سخنانی با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیر عمد ومالی در زندان‌های استان گفت: باتوجه به این که ۶۸۰ زندانی غیر عمد در زندان‌های استان هستند، تعدادبیش ۳۵ هزار پرونده مربوط به بدهکاران مالی است.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان واحد‌های شورای حل اختلاف در استان تلاش می‌کنند تا با ایجاد صلح و سازش بین طرفین ازآمار ورودی زندان بکاهند که در این زمینه مجازات‌های جایگزین حبس و هچنین اعسار پرونده‌ها در دادگاه‌های استان در کاهش آمار زندان موثر خواهد بود.

رئیس هیأت امنای ستاددیه استان از تلاش‌های بی‌وقفه اعضای هیأت امنا و کارکنان ستاددیه استان تشکر کرد و از مسوولان و خیرین استان خواست تا با تقسیم شادی‌های خودمان با زندانیان جرایم غیرعمد و مالی زمینه حضور این زندانیان در کنار خانواده‌‎های‌شان در آستانه سال نو فراهم سازیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 465199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟