به گزارش رکنا، حسین توکلی درباره آخرین مهلت ثبت نام در کنکور سراسری گفت: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه ۶ اسفند پایان یافت. بر اساس آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: به منظور مساعدت با داوطلبانی که در مهلت تعیین شده موفق به دریافت سوابق تحصیلی نشده‌اند و یا به هر دلیل دیگر موفق به ثبت نام در کنکور ۹۸ نشده‌اند مهلت مجدد در نظر گرفته شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه ۲۲ اسفند فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

وی افزود: همچنین اطلاعات ثبت نامی یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر ثبت نام کننده در آزمون نیز بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان می‌توانند در صورت نیاز فرم ثبت نام خود را ویرایش کنند.

توکلی گفت: تا امروز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ تعداد ۲۱ هزار و ۴۷۵ نفر در مهلت مجدد کنکور ثبت نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاعیه سازمان سنجش از سه شنبه ۷ اسفندماه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و متقاضیان، ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت نام در کنکور ۹۸ اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. ۱- برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و ۲- نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال.

توکلی تاکید کرد: داوطلبان ضرورت دارد ضمن بررسی نظام آموزشی خود در تقاضانامه ثبت‌نام، در صورتی که در این خصوص مرتکب اشتباه شده‌اند تا ۲۲ اسفند ۹۷ نسبت به اصلاح و ویرایش نظام آموزشی خود اقدام کنند. در غیر این صورت مسئولیت این موضوع به عهده شخص داوطلب خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 464240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟