550 سلاح جنگی در تهران کشف شد

سردار رحیمی در همایش فرماندهان و مدیران فاتب به دادستان کل کشور اعلام کرد: در ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران برقرار شده که شاهد رشد ۷ درصدی در مقایسه با سال گذشته هستیم. از این تعداد، ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تماس منجر به اجرای ماموریت در پلیس تهران شده است.

وی افزود: در ۲۲ مرحله طرح دستگیری محکومین متواری، بالغ بر ۱۸۰۰ نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

سردار رحیمی اضافه کرد: در حوزه کشف جرائم در ۱۱ ماه گذشته،۱۶۶۷۹۴ فقره کشف سرقت داشته ایم که در مقایسه به سال گذشته، ۱۱ درصد رشد داشته ایم.

وی گفت:در حوزه جرائم جنایی (قتل، آدم ربائی و ...) با کاهش روبرو بودیم که بالغ بر ۹۵ درصد این جرائم در تهران بزرگ کشف شده است که نشان از اقتدار پلیس دارد. در پلیس فتا، ۱۰ هزار و ۲۰۵ پرونده کشف شده که شامل برداشت اینترنتی، مزاحمت‌های اینترنتی، کلاهبرداری رایانه‌ای، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات افراد اقدامات بزرگی رقم خورده که باتوجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد رشد وقوع جرائم مجازی را داشته ایم، اما در کشف این جرائم، ۳۰ درصد رشد داشته اند.

سردار رحیمی اضافه کرد:در سال جاری، بیش از ۸۵۰ نفر از اوباش را در محله‌ها و پارک‌ها دستگیر کردیم که شاهد افزایش ۸۶ درصدی در این زمینه بودیم. در برخورد با جرائم سازمان یافته، انهدام ۱۸۹۱ باند در حوزه‌های موادمخدر، اراذل و اوباش توسط همکاران من در پلیس آگاهی، امنیت عمومی، مواد مخدر انجام شده که شاهد ۸ درصد افزایش در رشد کشف بودیم.

وی افزود:در سال جاری، بیش از ۸۵۰ نفر از اوباش را در محله‌ها و پارک‌ها دستگیر کردیم که شاهد افزایش ۸۶ درصدی در این زمینه بودیم. همچنین در طرح برخورد با حاملین سلاح سرد و گرم تاکنون بیش از ۵۵۰ سلاح شکاری و جنگی کشف که با افزایش ۱۰ درصدی روبرو هستیم.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح عملکرد پلیس در یکسال گذشته اظهار داشت: یکی از کار‌های بزرگ پلیس تهران رسیدگی به پرونده‌های کلان کلان و جرائم اقتصادی و بزرگ بود که بار اصلی آن بر عهده پلیس تهران و دادستان تهران بود فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد پلیس تهران در طول سال جاری به ۲۱ پرونده فساد اقتصادی او رسیدگی کرد و هزار و ۹۰۵ نفر از افراد مرتبط با این پرونده‌ها را احضار کرد و گفت: ۴۹۳ نفر در این رابطه دستگیر شد که با هماهنگی و احکام قضایی ۳۸۷ نفر به زندان رفتند.

سردار رحیمی افزود: در مبارزه با کالای قاچاق که در راس ماموریت‌های ما قرار دارد، برابر اعلام رسمی گمرک شاهد ۱۳۰ درصد افزایش در میزان کشفیات هستیم.در پاکسازی نقاط آلوده به معتادین متجاهر و فروشندگان موادمخدر، حدود ۹۰ باب منزل محل خرید و فروش و استعمال موادمخدر شناسایی و پلمپ شدند. در طول سال جاری و در برخورد با باند‌های بزرگ موادمخدر بیش از ۱۶ موادمخدر کشف کردیم.

وی ادامه داد:با تمام توان و با همکاری با دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت کشور ایجاد شود.

سردار رحیمی گفت: در حوزه راهور شاهد کاهش ۵ درصدی در جرائم جرحی بوده ایم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 464176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟