استان تهران بالاترین میزان مصدومان در چهارشنبه پایان سال را دارد

به گزارش رکنا، پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور در نشست خبری برای حوادث چهارشنبه آخر سال ؛ اظهار کرد: همه ساله در ایام چهارشنبه آخر سال ما شاهد وقوع حوادث ناگواری برای مردم و به خصوص جوانان هستیم که بیشتر حوادث به دلیل تماس با ماده منفجره است که باعث سوختگی چشم، پوست می‌شود و به کم بینایی و حتی کم شنوایی می‌انجامد.

وی افزود: در چهارشنبه‌سوری سال گذشته بیشترین تعداد فوتی مربوط به استان‌های تهران، اردبیل، زنجان و کرج بوده است و متاسفانه در حوادث سال گذشته تعداد ۴ نفر فوت شدند و ۳ نوع معلولیت در افراد ایجاد شد.

کولیوند گفت: آموزش‌های پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به وسیله سازمان اورژانس کشور از مهر امسال در مساجد و مدارس انجام شده است و در حال حاضر جلسات هماهنگی بین اورژانس کشور و سازمان‌های مربوطه برگزار می‌شود.

رئیس اورژانس کشور اظهار کرد: در حوادث چهارشنبه‌سوری ۱۴۴۷ مورد آسیب به دست و ۱۱۱۳ مورد آسیب به چشم داشتیم که ۴۱ درصد آسیب دیدگان در رده سنی جوانان بودند.

وی افزود: در حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته استان تهران با ۹۰۰ مورد بیشترین و چهار محال بختیاری کمترین مراجعه به اورژانس و آسیب را داشته است و ۶۹ درصد از آسیب دیدگان از مواد محترقه استفاده کرده بودند و ۳۰ درصد از مصدومان جزو عابران پیاده بوده‌اند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه ۸۸ درصد از مصدومان حوادث سال گذشته آقایان بودند و ۴۱ درصد در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار داشتند، افزود: چشم، دست و اندام فوقانی بیشترین عضو آسیب دیده در حوادث چهار شنبه سوری سال گذشته بود و متاسفانه ۱ درصد از نیرو‌های امدادی در حوادث گذشته دچار مصدومیت شده‌اند.

وی افزود: تمام نیرو‌های نظارتی اورژانس در بیمارستان حاضر هستند و پزشکان باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی در مراکز درمانی شیفت باشند.

کولیوند گفت: تمام بیمارستان‌ها مکلف هستند تا مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال را پذیرش کنند و افراد باید با بروز مصدومیت بدون خود درمانی به نزدیک‌ترین بیمارستان مراجعه کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟