هوای تهران برای حساس‌ها ناسالم است

به گزارش رکنا، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۹ اسفند) نسبت به روز گذشته است، اظهار کرد: کاهش ناپایداری جوی شرایط را برای تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی عصر امروز (۱۹ اسفند) و وزش باد به بزرگی ۳ تا ۴ متر بر ثانیه در برخی ساعات در پراکندگی موقتی آلاینده‌ها تاثیرگذار است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه این وضعیت جوی کم و بیش تا فردا (۲۰ اسفند) تداوم دارد، تصریح کرد: به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز، بر میزان ابرناکی و سرعت باد افزوده می‌شود که به تبع آن بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت را به دنبال دارد.

شهبازی با بیان اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا انتظار می‌رود طی امروز (۱۹ اسفند) افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود، گفت: تا صبحگاه فردا (۲۰ اسفند) وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گفته وی همچنین تا روز آینده دمای هوا در تهران روند افزایشی دارد.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۷ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم‌اکنون نیز با شاخص میانگین ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463522 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟