4900 جوان کرمانشاهی در صف دریافت "وام ازدواج"

به گزارش رکنا، محمد حسین زاده تعداد کل متقاضیان دریافت وام ازدواج در استان طی سالجاری را ۳۰ هزار و ۵۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد تا پایان دی ماه ۲۵ هزار و ۵۴۲ نفر موفق به دریافت وام ازدوج خود شده‌اند.

وی بابیان اینکه اکنون جمعاً چهار هزار و ۹۸۹ جوان کرمانشاهی در صف وام ازدواج هستند، افزود: ۴۲۰ نفر از این متقاضیان در مرحله دریافت وام توسط بانک‌های عامل قرار دارند.

معاون امور جوانان استان با اعلام اینکه هزار و ۸۸۸ متقاضی در استان به علت تکمیل نبودن مدارکشان موفق به دریافت وام ازدواج خود نشده اند، گفت: بیش از ۸۰ درصد این متقاضیان به دلیل نداشتن ضامن نتوانسته اند وام ازدواج خود را دریافت کنند.

حسین زاده با باتاکید براینکه براساس دستورالعمل ابلاغی به بانک‌ها هر بانک باید تنها یک ضامن برای پرداخت وام ازداوج بخواهد، افزود: درصورتی که بانکی بیش از یک ضامن از متقاضیان وام ازدواج بخواهد تخلف محسوب می‌شود و جوانان می‌توانند تخلف بانک را گزارش کنند.

وی یادآورشد: از مدت‌ها پیش مکاتباتی را با وزارت وزش و جوانان انجام دادیم و از آنها خواستیم تا بانک‌ها را مکلف کنند که اگر زوجی برای اخذ وام ازدواج ضامن نداشت، به جای ضامن کارت یارانه را به عنوان ضامن قبول کنند که این پیشنهاد ما از سوی وزارتخانه مورد تائید و تصویب قرار گرفته و قرار است به بانک‌ها ابلاغ شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 463458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟