به گزارش رکنا، لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۸ شهرداری، دی ماه امسال با رقم ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی شهردار تقدیم شورا شد که این لایحه پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، در صحن علنی شورا شامگاه چهارشنبه در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری با کاهش ۱۸۶ میلیارد تومانی به تصویب اعضا رسید.

عبدالله جلالی،رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه عنوان کرد: لایحه بودجه شهرداری نیز همانند نهالی است که به بار نشسته و نیاز به نگهداری و صیانت دارد. ثمره این بودجه عمران و آبادانی شهر و توسعه بوستان‌ها و مدیریت شهری و پاسخ به مطالبات مردمی است.

وی اظهار کرد: ۴۳ جلسه با ۷۴۴ نفر ساعت جهت تصویب بودجه سال ۹۸ شهرداری قم مصروف شد که در ابتدا این بودجه به لحاظ درآمد و هزینه ۲۳۵۰ میلیارد تومان بود.

جلالی بیان کرد: توسعه فضای سبز و بوستان‌ها یکی از رویکرد‌های مهم شورای شهر و شهرداری در سال آینده خواهد بود همچنین اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های شورای شهر قم در تصویب بودجه‌های عمرانی است.

وی گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، روان سازی ترافیک و توجه به تملکات در اجرای پروژه‌ها و توسعه پل‌های مکانیزه از دیگر رویکرد‌های مهم در این بودجه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: این بودجه برشی از چشم انداز ۲۰ ساله شهرداری در اجرای پروژه‌های عمرانی است.

وی تصریح کرد: در این بودجه عوارض‌های عمومی و مستمر و اختصاصی، بهای خدمات و کمک‌های دولتی از جمله منابع درآمدی شهرداری قم است.

جلالی بیان کرد:در ۴۰ روز گذشته مسائلی همچون درآمد، هزینه، شهرسازی، عمرانی و فرهنگی در کمیسیون‌ها بررسی شد.

وی اظهار کرد: اگر ابهاماتی در زمینه بودجه وجود داشته باشد کمیسیون تلفیق با تشکیل جلسه به آن رسیدگی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بودجه شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی و عمومی افزایش داشته است هر چند با توجه به رکود ساخت و ساز و کاهش عوارض با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم در بودجه سال آینده دولت بتواند سهم شهرداری از یارانه سوخت و مترو را بپردازد تا با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

جلالی عنوان کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری قم شامل ۱۷ تبصره است که یکی از آن ها، اختیارات شهرداری را افزایش می‌دهد، همچنین این لایحه همراه با پیوست‌های فنی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: لایحه بودجه در ۴ فصل و ۲۰ ماده در قالب ۹ برنامه و ۷۲۸ طرح و پروژه تدوین شده است که در این لایحه ۱۱ برنامه راهبردی مورد تاکید قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در این بودجه ۴۳۷ میلیارد تومان هزینه‌های جاری و بیش از ۱۷۲۳ میلیارد تومان ویژه هزینه‌های عمرانی قم است.

وی گفت: در این میان بخش مهمی از هزینه‌های جاری شهرداری صرف هزینه رفت و روب و نظافت شهری می‌شود.

لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۸ شهرداری، دی ماه امسال با رقم ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی شهردار تقدیم شورا شد که این لایحه پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، در صحن علنی شورا با کاهش ۱۸۶ میلیارد تومانی به تصویب اعضا رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 462904 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟