ورود سگ‌های ردیاب به هلال احمر

به گزارش رکنا، اسماعیل اسکندری در گفت وگو با ایسنا، درباره سگ‌های بکارگیری شده در هلال احمر ، اظهار کرد: در سطح کشور ۸۰ قلاده سگ زنده یاب در جمعیت هلال احمر فعال است که این سگ‌ها در حوادث مختلف به ویژه زلزله و آوار و… بکار گیری شده و سال‌هاست که اقدامات انجام شده از سوی آنها نتایج قابل توجهی در عملیات‌های جستجو و نجات داشته است که یکی از آخرین موارد آن مربوط به نجات جان یک کودک در حادثه انفجار و ریزش آوار یک منزل مسکونی در محدوده شهریار است.

اسکندری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از مدتی قبل برنامه ریزی برای آموزش سگ‌های ردیاب را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: یک قلاده سگ ردیاب از نژاد «لابرادور» تحت آموزش قرار گرفته و خوشبختانه در تست‌های اخذ شده نیز موفق بوده و در حال حاضر نیز در اختیار سازمان است.

رئیس اداره سگ‌های زنده‌یاب جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آموزش ۹ قلاده دیگر از سگ‌های ردیاب نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است، گفت: این سگ‌ها پس از آموزش در اختیار سرگروه‌های مناطق ۹ گانه امداد و نجات در کشور قرار خواهد گرفت تا با کمک این سگ‌های ردیاب بتوان افراد مفقود شده در جنگل، کوهستان و… را کشف کرد.

وی با بیان اینکه در آینده سگ‌های ردیاب به تمام استان‌های کشور داده خواهد شد، گفت: با کمک این سگ‌ها می‌توان عملیات جستجو برای یافتن افراد مفقود شده را در مدت زمان کمتری انجام داد.

اسکندری با بیان اینکه سگ‌های ردیاب با سگ‌های زنده یاب فرق دارند، گفت: علاوه بر اینکه نژاد این سگ‌ها فرق دارد، آموزش‌های ارائه شده به آنان و فعالیتشان نیز متفاوت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462657 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟