به گزارش رکنا، مجید فراهانی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به قهرش از جلسه شورای شهر اظهار کرد: اعتراض من به ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مازاد برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بود. در لایحه بودجه برای ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم و به نظر می‌رسد می‌توانستند با همان بودجه پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنند، با اینکه هشت درصد بودجه ۹۸ شهرداری فرهنگی است، اما دوستانمان در کمیسیون مجدداً سقف بودجه فرهنگی را ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دادند و من به عنوان رئیس کمیته بودجه مخالف این موضوع بودم.

وی در تشریح دلایل مخالفتش با این افزایش با بیان اینکه نظرسنجی‌ها نشان داده حل آلودگی هوا و ترافیک اولویت است، اضافه کرد: در سال‌های اخیر بودجه فرهنگی صرف کار‌های تبلیغاتی، انتخاباتی و پوپولیستی شده و این ۲۰۰ میلیارد تومان نیز تنها باعث بالا رفتن سقف بودجه کلی می‌شود و این در حالی است که محلی برای تامین این افزایش نداریم و ناچاریم از هزینه‌ها در بخش‌های دیگر کم کنیم.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: مردم امروز در رفت و آمد خود به حدی دچار مشکل هستند که آمار نزاع در ساعات پیک در مترو و اتوبوس افزایش یافته است. مردم در مترو له می‌شوند و چرا ما به جای آنکه به این مطالبات توجه کنیم می‌خواهیم پروژه‌های عمرانی را تکمیل کنیم.

فراهانی با بیان اینکه حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و بیش از ۸۰۰ اتوبوس در تعمیرگاه‌ها به دلیل کمبود قطعات و نبود پول معطل مانده‌اند، عنوان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان روی بودجه برای برنامه‌های فوق برنامه اضافه می‌کنیم در حالی که با همان هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی می‌شود همه پروژه‌ها را سامان داد.

وی تاکید کرد: سال آینده سال سختی خواهد بود و من نگران هستم که برای تأمین این ۲۰۰ میلیارد تومان مجبور باشیم از جا‌های اساسی‌تر کسر کنیم. ما در بودجه ۹۷ شاهد کسری ۵ هزار میلیارد تومانی هستیم و چرا با وجود مشکلات مالی سقف بودجه ۹۸ را به ۱۹ هزار میلیارد تومان رساندیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟