نظر مثبت "بطحائی" نسبت به کارآیی نظام آموزشی ایران

به گزارش رکنا، سیدمحمد بطحایی در همایش بین المللی مدرسه ایرانی معماری ایرانی در تراز سند برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، با بیان این که اعتبارات خوبی به منظور کیفی بخشی فضاهای آموزشی کشور در سال ۹۸ تعیین شده است، اظهار کرد: بسیاری از مفاهیم دنیای امروز با گذشته تعریف کرده است.

وی با بیان این که امروزه مدرسه به عنوان محیطی که یادگیری در آن اتفاق می افتد، فاقد دیوار و حصر است، افزود: محیط های آموزشی امروزه دارای معنایی متفاوت و گسترده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به این که نگرش یادگیرنده امروز تغییر کرده است، گفت: متأسفانه در حال حاضر بخشی از فعالیت‌های مدرسه آن طور که باید و شاید منجر به تغییرات نسبتاً پایدار نمی‌شود.

بطحانی تصریح کرد: فضای آموزشی یکی از عوامل موثر در یادگیری است و تجهیزات آموزشی مدارس در این راستا باید به صورت مستمر مورد واکاوی قرار گرفته و بروز رسانی شوند.

این مسئول با بیان این که در ایران سیر تغییر مدارس روبه جلو است، خاطرنشان کرد: مدارس در آغازی که اسلام وارد ایران شد همان مساجد بودند و امروزه به تدریج از هم جدا شدند.

وی با اشاره به این که فضای آموزشی امروز فقط فضایی کالبدی نیست و دارای روح است، گفت: فضای آموزشی امروز خود یک معلم و نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان ایفا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که چیدمان تجهزات مدارس از دیگر ضرورت‌های تأثیرگذاری فضای آموزشی است، تصریح کرد: ما از مدارس انتظار داریم وقتی دانش آموزان فارغ التحصیل می شوند شیوه زندگی را آموخته باشند.

این مسئو،ل تمرین کنترل خشم و آموزش چگونگی مشارکت اجتماعی را از دیگر انتظارات موجود از مدارس ایرانی اسلامی دانست و بیان کرد: یادگیری باید در آموزش های آموزش و پرورش به نحو احسنت انجام شود.

بطحایی با بیان این که کارآیی نظام آموزشی ما خوب است،گفت: متأسفانه نظام آموزشی ایران از فضای آموزشی که مهمترین عوامل موثر در یادگیری بوده، غفلت کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟