به گزارش رکنا، مهندس "محمد اسلامی" در دومین روز از چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار داشت: از زحمات شبانه روزی همه سبزپوشان نیروی انتظامی قدردانی می‌کنم و حضور در این جمع را توفیق می‌دانم.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در سال جاری، برنامه‌های این وزارتخانه را در سال آتی تشریح و بیان کرد: پرداخت الکترونیکی عوارض در آزاد راه‌ها به زودی اجرایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده ان شاء الله تا پایان سال جاری، پرداخت عوارض در دو آزاده راه تهران – ساوه و قزوین – رشت به صورت الکترونیکی اجرایی و پرداخت نقدی متوقف می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: پس از باز خوردگیری از اجرای این طرح، پرداخت الکترونیکی عوارض در تمام آزاده راه‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.

اسلامی با اشاره به وجود ۳ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور، تصریح کرد: رفع نقاط حادثه خیز نیز از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است، ان شاء الله بتوانیم در سال ۹۸ و ۹۹ نسبت به رفع و اصلاح تمام نقاط حادثه خیز اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم این است که زیرساخت‌های حمل و نقل را به صورت استاندارد طراحی، اجرا و نگهداری کنیم. عدم توجه به اقتضائات جامعه و محیط در طراحی زیرساخت‌های حمل و نقل می‌تواند به حوادث قابل پیش بینی یا حتی غیرقابل پیش بینی منتج شود.

مهندس اسلامی یادآور شد: از طرفی بهسازی راه‌ها و جاده‌ها نیز از دیگر اولویت‌ها در این وزارتخانه محسوب می‌شود. همچنین باید برای ناوگان حمل و نقلی و جاده ای، یک سامانه هوشمند طراحی و اجرایی کنیم که البته این مهم در ناوگان حمل و نقلی و جاده‌ای به صورت استراتژیک با تعامل مدیران وزارت راه و شهرسازی و پلیس، بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از دیگر برنامه‌های اولویت دار محسوب می‌شود و معتقدیم اعمال قانون و تمرکز در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز می‌تواند در کنترل رفتار رانندگان و انضباط بخشی موثر باشد که راه اندازی سامانه سپهتن گامی در این حوزه است.

مهندس اسلامی خاطر نشان کرد: از طرفی باید یک مدل نرم افزاری برای مدیریت سفر طراحی و اجرایی کنیم که این اقدام با تعامل و همکاری پلیس امکان پذیر می‌شود.

وی از ایجاد و راه اندازی مجتمع‌های بین راهی دست کم در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها خبر داد و گفت: با بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران می‌توانیم این برنامه را نیز عملیاتی و اجرایی کنیم که برآیند تمام این اقدامات در کاهش تصادفات جاده‌ای موثر خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی سخنان خود با اشاره به آغاز سفر‌های نوروزی در هفته‌های پایانی اسفند ماه عنوان کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده در حوزه رفع نقاط حادثه خیز در صددیم در هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی علائم و تابلو‌های مناسب نصب کنیم؛ البته پلیس راهور نیز در راه‌های روستایی و فرعی نیز حضور فعال خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461983 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟