به گزارش رکنا، پروژه گازرسانی زابل به روش سی ان جی با اعتبار 20 میلیارد تومانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: آنچه که مهم است وظیفه دولت ارائه یک خدمت بی منت برای مردم است.

احمدعلی موهبتی افزود: گازرسانی ضمن اینکه آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان می آورد، باید بتواند زمینه حضور صنعت را که تولید کشور را تضمین می‌کند نیز در منطقه فراهم نماید.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهور به استان و دستور ایشان مبنی بر گازرسانی به سیستان در سال ۹۷، گفت: بی جهت تحقق دستور ریاست محترم جمهور تامین گاز به وسیله سی ان جی فراهم شده و حدود هزار واحد با همین لوله کشی قابل گازرسانی است.

وی ادامه داد: ظرفیت گازرسانی تا چهار هزار واحد از طریق سی ان جی فراهم آمده است؛ استان معین جهت تسهیل در گازرسانی شهری به شهرستان زابل استان گیلان در نظر گرفته شده است.

استاندار بیان کرد: به منظور تسهیل در گاز رسانی برای مردم استان، پنج میلیون تومان برای هر واحد با وام قرض الحسنه در نظر گرفته شده است که به افراد متقاضی پرداخت خواهد شد.

موهبتی ادامه داد: قسمت اول گازرسانی از زاهدان تا دو راهی دشتک حدود ۱۰۷ کیلومتر شروع شده که حدود ۸۰ کیلومتر زیرسازی و ۶۵ کیلومتر کانال آماده لوله گذاری است.

وی اضافه کرد: بخش دوم در حوزه دو راهی دشتک تا منطقه سیستان را شامل می شود که امیدواریم با سرعت بیشتری این روند ادامه یابد.

وی ادامه داد: امیدواریم حداکثر در دو سال آینده گاز از طریق لوله به سیستان برسد.

موهبتی، میزان اعتبار گاز رسانی به استان را ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اسناد به مناقصه گذاشته شده است امیدواریم پیمانکار تا یک ماه آینده مشخص شود تا از سال آینده به سمت خاش و شهرستان های اطراف آن عملیات گازرسانی صورت گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 461821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟