به گزارش رکنا، میرحسینی دادستان عمومی و انقلاب صومعه‎سرا در این باره اظهار کرد: به صراحت قانون در مواردی که جرم در مرئی و منظر ضابطان دادگستری واقع شود جرم مشهود بوده و ضابطان دادگستری در باره جرائم مشهود تمام اقدامات لازم را به منظور حفظ آلات ادوات-آثار-علائم و ادله وقوع جرم به عمل می‌آورند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی موظف است در موارد رانندگی با اتومبیل یا موتورسیکلت بصورت حرکات غیرمتعارف یا نمایشی که موجبات برهم زدن نظم عمومی را فراهم می‌سازد. (موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات)، مزاحمت برای اطفال و زنان در اماکن عمومی یا معابر به ویژه جلوی مدارس دخترانه و مجموعه‌های ورزشی بانوان (مستندا" به مواد ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات)، کشف حجاب از سوی راننده یا سرنشینان یا رفتار خلاف عفت داخل خودرو (مستندا" به تبصره ماده ۶۳۸ و بند ب. ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و تبصره آن اقدام لازم را به عمل بیاورد.

میرحسینی اضافه کرد: همچنین در خصوص سگ گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی و شوارع (موضوع مواد ۶۱۸ و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات) مطابق قانون برخورد لازم صورت گیرد و بلافاصله گزارش آن به دادستانی اعلام شود.

دادستان صومعه سرا در پایان خاطرنشان کرد: مقرر است این دستور به روسای پلیس‌های تخصصی و کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های تابعه ابلاغ تا در صورت ارتکاب جرایم مذکور نسبت به توقیف وسیله نقلیه اقدام و به پارکینگ هدایت شود و مراتب صورتجلسه و بلافاصله به دادسرا گزارش گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 461675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟