به گزارش رکنا، کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون در مجموع ۲۵ روز هوای پاک، ۲۵۸ روز هوای سالم و ۵۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته ایم، افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۴ روز هوای پاک، ۲۲۳ روز هوای سالم و ۹۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و همچنین ۸ روز هوای ناسالم داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه دوبرابر شدن روز‌های پاک و نداشتن هیچ روز ناسالم برای همه گروه‌ها در سال جاری بسیار با اهمیت است، اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۶ روز هوای تهران نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته از کیفیت و شرایط مطلوب تری برخوردار بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه اقداماتی همچون کنترل کیفیت سوخت، تبدیل سوخت واحد‌های صنعتی به گاز، سخت گیری در معاینه فنی خودروها، جلوگیری از پسماند سوزی و اعمال مدیریت پلیس بر عدم تردد خودرو‌های دودزا و آلاینده در کنار ناپایداری‌های جوی را عواملی دانست که در کاهش آلودگی هوای تهران نقش بسزایی داشته اند.

کلانتری اظهار امیدواری کرد که با انجام تکالیف مصوب در قانون هوای پاک هر سال شاهد کاهش روز‌های ناسالم و افزایش روز‌های سالم هوای پایتخت باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟