به گزارش رکنا، عزت‌الله رئیسی پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز مهندس ویژه مهندسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست که در تالار همایش‌های شهر برگزار شد، با اشاره به مشکلات آب استان فارس اظهار داشت: باید علت اصلی را پیدا کرد چراکه تا زمانی که علت را پیدا نکنیم نمی‌توانیم مشکل را برطرف کنیم.

وی یکی از دلایل کم‌آبی را مصرف بیش از اندازه آب از ذخایر دانست و افزود: اکنون اکثر دشت‌ها دچار بحران کم‌آبی شده و باید نیروی مازاد کشاورزی را جذب می‌کردیم که متأسفانه چنین نشده است، اکنون نیز با این عوامل در حال تشدید بحران آب هستیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز راجع به راه‌های برطرف شدن مشکلات بحران آب گفت: برداشت به‌اندازه آب از حجم کل آب ورودی به آبخوان، جبران آب‌های تخلیه‌شده از حداقل حجم ذخیره هیدرولیکی، نصب کنتور هوشمند و کاهش برداشت از آب زیرزمینی از جمله مواردی است که اگر به آنان توجه شود، بسیاری از مشکلات در این بخش برطرف می‌شود.

رئیسی با اشاره درباره راه‌حل اساسی و بنیادی بحران آب بیان کرد: تأمین معیشت و توسعه بنیادین روستاهای کشور یکی از مسائل مهم است که تا این کار انجام نشود، در این بخش موفق نخواهیم شد. برای برطرف کردن بحران آب باید به برنامه توسعه و تأمین معیشت روستاهای کشور، یکپارچگی زمین، قانون برای دشت‌های بحرانی، هماهنگی و همکاری بین مدیران توجه ویژه‌ای داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟