به گزارش رکنا، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۵ اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به تصمیم شورا در مورد تغییر در نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال آینده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا این تاریخ لایحه‌ای در خصوص کرایه‌های سال آینده ارائه نشده است و تنها نامه‌ای به صورت الحاقیه برای بودجه ارسال شده که در دست بررسی است و هنوز در مورد آن تصمیم‌گیری نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس نرخ تورم پیشنهادی ارائه شده که در کمیسیون در حال بررسی است، افزود: این موضوع علاوه بر بودجه به صورت جداگانه هم بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: ما به طور معمول بین ۱۲ تا ۱۵ درصد هر ساله افزایش می‌دهیم و امسال هم طبیعتاً باید بر همین روال باشد.

علیخانی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه احتمال دارد افزایش کرایه‌ها کمتر از میزان تورم باشد، تصریح کرد: ما همیشه زیر نرخ تورم کرایه‌ها را افزایش داده‌ایم و این موضوع در نرخ تاکسی و اتوبوس متفاوت بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: ما بر اساس شرایط زمانی و مکانی و روز‌هایی که آب و هوای خاص دارد، فرمولی طراحی کرده‌ایم که بر اساس آن قیمت‌گذاری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اتوبوس و مترو یارانه دریافت می‌کنند، اما رانندگان تاکسی از این حق محروم هستند، افزود: آن‌ها مانند بخش خصوصی می‌مانند، اما ما هم نمی‌توانیم درصدی برای آن‌ها تعیین کنیم که ضرر نکنند، اگرچه مشکلاتی همچون تهیه قطعات خودرو هم دامن‌گیر آن‌هاست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه تأخیر در ارائه مصوبه کرایه تاکسی و ارائه آن در ماه‌های اردیبهشت و خرداد اشکالی است که از سوی شهرداری رخ می‌دهد و باید در ابتدای هر سال ارائه شود.

علیخانی با بیان اینکه امسال هم این لایحه دیر ارائه شده است، گفت: البته تغییرات پی در پی شهردار تهران در این وضعیت مؤثر بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟