رمز دوم یکبار مصرف، بهترین راه برای مقابله با کلاهبرداران اینترنتی

به گزارش رکنا، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان" بیان داشت: جرائم برداشت‌های غیرمجاز یا سرقت از حساب‌های بانکی در ۳ بستر کپی کردن کارت‌های بانکی، برداشت از طریق کیلاگر‌ها و فیشینگ‌ها انجام می‌شود.

این مقام انتظامی عنوان داشت: رمز دوم یک بار مصرف بهترین روش برای محافظت از اطلاعات برای جلوگیری از سرقت رمز عبور است.

وی افزود:این رمز عبور با استفاده از روش‌های رمزنگاری تولید می‌شود و تنها برای یک بار ورود به سیستم، تعریف می‌شود، مهم‌ترین مزیت استفاده از رمز یک بار مصرف این است، که سرقت اطلاعات با دانستن رمز عبور غیر ممکن می‌شود.

سرهنگ مرتضوی بیان کرد: اگر مجرم سایبری رمز عبور قبلی شما را داشته باشد با توجه به این که رمز باطل شده نمی‌تواند وارد سیستم شده و از حساب شما برداشت کند.

رئیس پلیس فتای استان، استفاده شهروندان از رمز‌های یک بار مصرف را باعث کاهش بسیار زیاد جرایم سایبری مالی به خصوص در زمینه برداشت‌های غیر مجاز، کلاهبرداری از طریق فیشینگ و برنامه‌های مخرب کی لاگر عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی تاکید کرد: در این خصوص جلساتی بین کارشناسان بانک مرکزی، کارشناسان دستگاه قضایی و پلیس فتا برگزارو مقرر شد تا با تغییر زیرساخت‌ها جرایم در فضای سایبری کنترل شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش آمار جرم برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، از شهروندان می‌خواهیم که در اسرع وقت به یکی از بانک‌های عامل مراجعه و نسبت به فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف از طریق بانک مربوطه اقدام کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟