خرید خدمت سربازی حذف شد +فیلم
حجم ویدیو: 52.68M | مدت زمان ویدیو: 00:08:08

به گزارش رکنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه نشست معاونان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت:مردم به نظم انظباط احتیاج دارند. ناجا رسما در قانون تامین ارامش امنیت مردم در همه ابعاد است.

وی در ادامه با اشاره به وظایف ناجا در برقراری و پایداری امنیت در جامعه اظهار داشت:امنیت اقتصادی روحی روانی کسب و کار رفت و آمد مسافرت خانواده و تحصیل علم توسط ناجا صورت می‌گیرد. ناجا بیشترین ارتباطات را در فضای مجازی با مردم برقرار کردیم.

وی درباره جرائم ناشی از غیبت سربازی گفت:افرادی که بیش از هشت سال از غیبت آن‌ها می‌گذرد بنابرنظر پلیس باید جریمه‌ای برای شان  در نظر گرفته شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: پلیس مخالف تداوم طرح جریمه غیبت سربازی است و درلایحه بودجه سال ۹۸ خبری از این ماجرا نیست و افراد فقط می‌توانند تا پایان امسال اقدام ثبت نام کنند و پرداخت یک قسط از ۱۲ قسط را انجام دهند؛ و مابقی را سال آینده می‌تواننددپرداخت کنند.

وی افزود:حدود ۵ هزار میلیارد تومان از طریق دریافت جریمه مشمولان غایب وارد خزانه شده است.

وی گفت:در سال ۹۴ حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر مشمول بلاتکلیف در حوزه وظیفه عمومی داشتیم. اما با اجرای قانون جریمه غایبان بالای هشت سال وظیفه عمومی الان حدود یک میلیون و نیم نفر بلاتکلیف داریم که این افراد را نمی‌توانیم بگوییم که همه آن‌ها جزو غایبان هستند وهمه این افراد می‌توانند از جریمه مربوط به غایبان استفاده کنند.

سلیمانی افزود:۳۱۸ هزار نفر دریافت کارت داشتند و با اضافه شدن افرادی که تا به امروز ثبت نام کرده اند امار نهایی ۳۸۳ هزار نفر می‌شود.

سردار سلیمانی درباره اعمال محدودیت‌ها برای افرادی که به خدمت سربازی نرفته‌اند گفت:قطعا افراد غایب طبق قانون از یکسری محدودیت‌ها و محرومیت‌ها برخوردار خواهند شد، ولی اگر لازم باشد محرومیت‌های اجتماعی را برای کسانی که به قانون تن نداده‌اند تشدید خواهیم کرد تا خودخواسته مراجعه کنند.

وی افزود:نیروی انتظامی و سازمان وظیفه عمومی وظیفه تأمین سرباز نیرو‌های مسلح را به عهده دارد و نیرو‌های مسلح طبق جداول سازمانی، سربازان را به کارگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس نیازمندی‌های موجود سربازان تقسیم می‌شوند گفت: رده‌های عملیاتی در نیرو‌های مسلح در اولویت و سربازان طبق روال گذشته تقسیم خواهند شد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: توزیع نیازمندی نیرو‌های مسلح با گسترش محل سکونت سربازان منطبق نیست چرا که تمرکز استقرار نیرو‌های مسلح در جغرافیای خاصی از کشور است و مشمولان در کل کشور مستقر هستند. اما برای افراد متأهل و تک‌فرزندان خانواده‌ها یکسری مواردی را لحاظ می‌کنیم که حتی‌الامکان در نزدیک‌ترین محل سکونت خود باشند.

وی در مورد کسر خدمت ایثارگران با بیان اینکه اولین بار قانون اینگونه بود که کسانی که ۶۰ ماه سابقه حضور در جبهه داشتند یک فرزندشان معاف می‌شد؛ بعد‌ها این قانون تغییر کرد و کسانی که ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه داشتند نیز یک فرزندشان معاف می‌شد و برای افرادی که کمتر از ۳۰ ماه سابقه ایثارگری داشتند هیچ حقی وجود نداشت افزود: طبق نظر ستادکل و توافقی که با مجلس صورت گرفت نهایتا تصمیم‌گیری شد که به ازای هر سابقه ایثارگری اعم از جانبازی و جبهه ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان ایثارگران صورت گیرد.

جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد:‌مسئله در حاشیه موضوعی بود که کسانی به دلایلی با غیبت دفترچه‌ای مواجه بودند نمی‌توانستند از این امتیاز استفاده کند که بعد از پیگیری و اخذ مصوبه اعلام شد که غایبان دفترچه‌ای ایثارگران می‌توانند تا ۱۲ فروردین ۹۸ ثبت‌نام کنند، ثبت‌نام در این مدت هم باعث بخشودگی غیبت‌شان می‌شود و هم اینکه می‌توانند از کسر خدمت سربازی استفاده کنند.

سردار سلیمانی درباره تغییر شیوه سربازی اظهار داشت: ما هیچ طرح روشنی در دست بررسی در مورد تغییر ماهیت و شاکله کلی خدمت سربازی نداریم.

وی افزود: حداقل دوره سربازی برای رزم مقدماتی ۷۵ روز و آموزش تخصصی تا ۱۵ روز و حداکثر یک ماه است.

سردار سلیمانی اظهار داشت:به تازگی طبق توافقی که صورت گرفته برای سربازان دوره‌های مهارت‌آموزی با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده و سربازان می‌توانند در اوقات فراغت و در زمان‌هایی که برایشان تعیین شده بنا به علاقه خود در دوره‌ها شرکت کرده تا مهارتی را بیاموزند.

وی با اشاره به پرداخت وام قرض الحسنه به سربازان گفت:طبق ابلاغیه منابعی پیش‌بینی شده تا بعد از دو ره مهارت‌آموزی به سربازانی که مهارت آموخته‌اند وام قرض‌الحسنه تعلق بگیرد تا بتوانند کسب و کاری برای خود ایجاد کنند؛ این موضوع در حال توسعه است واتفاقا مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز هست.

جانشین فرمانده ناجا درباره بازنگری جرائم رانندگی و نظر نیروی انتظامی در این حوزه گفت:نیروی انتظامی همه آسیب‌ها و فرصت‌ها را بررسی کرده و چالش‌ها را اعلام و تقدیم کرده است، اما تصمیم‌گیری به عهده ما نیست، از ما نظر خواسته شده و ما نظر خود را اعلام کرده‌ایم.

سلیمانی گفت:طبق روال همیشگی این موارد باید وارد هئیت دولت شود تا بررسی نهایی صورت بگیرد، ولی هنوز به جریان نرسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460404 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟