به گزارش رکنا، حسین توکلی در این باره اظهار کرد: کارت ورود به جلسه کنکور دکتری سال 98 دانشگاه ها از امروز 30 بهمن ماه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان تا دوم اسفندماه مهلت دارند نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، در این کنکور تعداد 196 هزار و 437 نفر به رقابت می پردازند. 42 درصد داوطلبان را زنان و 57 درصد آن را مردان تشکیل می دهند.

توکلی در مورد سایر جزئیات این کنکور، توضیح داد: کنکور دکتری سال 98 ساعت هشت صبح روز جمعه سوم اسفندماه به صورت نیمه متمرکز در هفت گروه آزمایشی و 245 کد رشته امتحانی برگزار می شود.

وی در مورد سوالات کنکور دکتری، خاطرنشان کرد: دو بسته نایلونی حاوی دفترچه شماره یک با سوالات اختصاصی و دفترچه شماره دو حاوی سوالات دروس استعداد تحصیلی و زبان عمومی به همراه یک پاسخنامه به داوطلبان ارائه می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: دفترچه سوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی شامل 30 سوال درس استعداد تحصیلی و 30 سوال زبان انگلیسی است. تمام دفترچه ها شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان روی آن درج می شود.

وی در مورد زمان انتشار نتایج اولیه این آزمون، گفت: نتایج اولیه کنکور دکتری 98 بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، هفته آخر فروردین ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبان مجاز، در نیمه اول اردیبهشت ماه بر اساس ضوابط اقدام به انتخاب رشته می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟