به گزارش رکنا، سیدصدرا خوش قدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: سال گذشته در کارگروه ماده 18 مصوب شد سامانه مسیریاب به مدت سه سال، هر سال 30 درصد در خودروهای سرویس مدرسه نصب شود و سال گذشته نیز این سامانه در 30 درصد خودروها نصب شد.

وی گفت: امسال نصب این سامانه اعتراض هایی را در پی داشت و موجب شد پیمانکاران هزینه های بیشتری مطالبه کنند که صدای خانواده ها را نیز درآورد.

خوش قدم تاکید کرد: این درحالی است که براساس مصوبه کارگروه ماده 18 اعتبار مربوط به این سامانه در مبلغ تعیین شده برای سرویس مدارس در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: سامانه مسیریاب باید توسط شرکت و پیمانکار در خودروهای سرویس مدارس نصب شود و سازمان تاکسیرانی نیز بر آن نظارت داشته باشد.

*پیشنهاد دادیم اما پراید حذف نشد

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره موضوع حذف خودرو پراید از سرویس حمل و نقل دانش آموزان اظهارداشت: آموزش و پرورش سال گذشته به تاکسیرانی پیشنهاد داد پراید پایین تر از مدل 85 به استثنای خودروهای زنان سرپرست خانوار در مدت سه سال از چرخه حمل و نقل دانش آموزان خارج شود.

وی، هدف از این پیشنهاد را به کارگیری خودرو با کیفیت، حفظ امنیت دانش آموزان و حمایت از حقوق خانواده ها عنوان و بیان کرد: سازمان تاکسیرانی اعلام کرد در بعضی مناطق برای تامین خودرو باکیفیت در مضیقه است.

*اعتراض بی نتیجه در پی افزایش نرخ سرویس مدارس

خوش قدم همچنین با اشاره به افزایش 10 درصدی نرخ سرویس مدارس در سال جاری افزود: با توجه به این افزایش و دریافت مبالغ نامتعارف (خارج از این افزایش 10 درصدی) از سوی برخی پیمانکاران و نیز شرایط اقتصادی خانواده ها، آموزش و پرورش اعتراض خود را مبنی بر کاهش میزان رشد نرخ سرویس مدارس به فرمانداری اعلام کرد اما پس از 2 ماه، اعتراض بی نتیجه ماند و همان نرخ گذشته ابلاغ شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این نرخ براساس محدوده بندی و مسافت در سامانه هوشمند سرویس مدارس قابل مشاهده است و اولیا هنگام ثبت نام که به صورت اینترنتی انجام می شود، می توانند از نرخ ها اطلاع پیدا کنند.

وی درباره دریافت هزینه های متفاوت برای سرویس مدارس از اولیای دانش آموزان در هنگام ثبت نام و در طول سال تحصیلی اظهارداشت: در ابتدای سال تحصیلی نرخ قطعی مشخص نیست و حدود یک ماه بعد از شروع سال، نرخ تاییدشده فرمانداری به آموزش و پرورش ابلاغ می شود که امسال هم اینگونه بود.

خوش قدم افزود: براین اساس به مدارس اعلام شد که قبل از قطعی شدن نرخ، با پیمانکاران مورد تایید پیش قرارداد منعقد و هنگام ثبت نام دانش آموزان و درخواست آنان برای استفاده از سرویس، مطابق با شیوه نامه اجرایی، علی الحساب 40درصد نرخ مصوب سال گذشته را از اولیا دریافت کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: پس از اعلام نرخ رسمی سرویس دانش آموزان و انعقاد قرارداد قطعی مدارس با پیمانکاران، مدارس می توانستند با کسر 40 درصد، مابقی مبلغ را از اولیای دانش آموزان اخذ کنند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 22 هزار خودرو برای حمل و نقل بیش از 130هزار دانش آموز تهرانی در نظر گرفته شد اظهارداشت: حدود 420 پیمانکار که دارای مجوز سازمان تاکسیرانی هستند با آموزش و پرورش برای تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان همکاری می کنند.

خوش قدم گفت: 180 نفر از نیروهای رسمی شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش نیز بر عملکرد سرویس مدارس در مناطق مختلف نظارت می کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران، بیشترین اعتراض اولیا برای سرویس مدارس را نرخ و چگونگی دریافت آن عنوان کرد و افزود: اولیا در هنگام بروز هر گونه نارضایتی و مشکل همچون دریافت نرخ اضافه، نبود برچسب سرویس مدارس بر روی خودروها می توانند موضوع را به ناظران و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان در مناطق اطلاع دهند و در صورت حل نشدن مشکل، آن را به اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران اعلام کنند.

این درحالی است که بسیاری از شهروندان برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس نزدیک به محدوده محل سکونت یا مدارس مدنظر، مجبور می شوند هزینه های اعلام شده مربوط به ثبت نام یا سرویس مدرسه را تقبل کنند وگرنه امکان ثبت نام فرزندانشان را ممکن است از دست دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟