ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام شده است

مهدی کشاورزی در رابطه با آخرین وضعیت سردخانه‌های تهران و نگهداری میوه‌های مورد نیاز در ایام عید سال نو، اظهار کرد: در حال حاضر سردخانه‌ها با ظرفیت کامل پرتقال، موز و سیب درختی شب سال نو را دریافت و ذخیره‌سازی کرده‌اند و این در حالی است که به دلیل کمبود در عرضه نارنگی، این محصول برای عرضه در ایام عید سال آینده در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی نشده است.

کشاورزی یادآور شد: در ماه‌های اخیر با توجه به سرمازدگی باغات نارنگی و تقاضای قابل توجه بازارهای هدف، قیمت این محصول روند صعودی به خود گرفته و عرضه آن با کاهش روبرو شده است.

رئیس اتحادیه دارندگان کالاهای تجارتی و سردخانه‌ها با اشاره به شرایط ایجاد شده در زمان نوسانات شدید نرخ دلار، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که میزان نوسانات نرخ دلار کاهش یافته و شرایط آرامی بر اقتصاد حاکم است، میزان عرضه و تقاضا روند آرامی را در پیش گرفته و دارندگان بار و محصول به نرخ روز و به لحظه کالاهای خود را در بازار عرضه می‌کنند و افراد به دنبال احتکار کالا نیستند.

به گزارش ایسنا، هر ساله با نزدیکی به ایام شب سال نو، ستاد تنظیم بازار به ذخیره‌سازی سیب درختی و پرتقال می‌پردازد که در سال جاری نیز این اتفاق رخ داده و با توجه به گفته‌های کشاورزی می‌توان گفت که کمبودی در رابطه با عرضه این دو محصول در ایام عید رخ نخواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟