گشت شبانه تعزیرات و دادستانی در میدان آزادی تهران

به گزارش رکنا، در این بازدید در چندین اغذیه فروشی سیار میدان آزادی موارد غیر بهداشتی زیادی به چشم خورد که هم از ظروف نامناسب استفاده شده بود و هم مواد آماده شده ای همچون دل، جگر، قلوه، سنگدان، جوجه کباب و گوشت چرخ کرده آماده طبخ کباب، خارج از یخچال نگهداری می شد.

در این عملیات از خودروها و چرخ دستی هایی که مشغول به فروش این مواد غذایی بودند حجم زیادی از این مواد که در شرایط کاملا غیربهداشتی در کیسه های پلاستیکی نگهداری می شدند، کشف و معدوم شد.

همچنین در جریان این بازدیدها به دل و جگرهای یخ زده ای برخورد شد که از نگاه کارشناسان بهداشت سازمان دامپزشکی کاملا غیر بهداشتی بود و باید به سرعت معدوم می شد، به همین دلیل ماموران برای اینکه مانع از مصرف دوباره این مواد شوند آنها را در سطل آشغال انداخته و روی آن ها مایع سفید‌کننده ریختند.

یکی از کارشناسان بهداشت سازمان دامپزشکی کشور پس از بازدید از مواد نگهداری شده در این خودروها، گفت: تمامی مواد پروتئینی داخل این خودروها که در شرایطی کاملا غیر بهداشتی نگهداری شده، غیر قابل استفاده است.

دکتر قهری با اشاره به اینکه طبخ این مواد غذایی در چنین محل هایی کاملا غیر مجاز است، تاکید کرد: سلامت این مواد پروتئینی از نظر دامپزشکی مورد تائید نیست و در چنین شرایطی این مواد باید معدوم شوند.

وی افزود: همچنین در این بازدید به مواد پروتئینی از جمله دل، جگر، قلوه و سنگدان برخورد کردیم که همگی یخ زده و تغییر رنگ داده بودند و هیچگونه نشان تولید و مصرف نیز نداشتند که در برخی موارد هم بوی تعفن این مواد کاملا به مشام می رسید.

این کارشناس مسائل بهداشتی ادامه داد: متاسفانه در این بازدید در بسیاری از موارد هم از رنگ های مصنوعی در مرغ های فرآوری شده استفاده شده بود که این هم غیر قانونی است.

همچنین یکی از کارشناسان وزارت بهداشت نیز درباره فعالیت این اغذیه فروشی های سیار غیر مجاز گفت: متاسفانه نه تنها افراد مشغول در این اغذیه فروشی ها به هیچ وجه آموزش ندیده اند بلکه هیچ کدام از آنها لباس کار، کلاه و دستکش هم نداشتند.

وی افزود: همچنین در این بازدید مشخص شد که هیچکدام از این افراد که به طور غیرمجاز مشغول به فعالیت در بخش طبخ و فروش مواد غذایی هستند، کارت بهداشت ندارند.

بهروز طالبیان رئیس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران نیز در پایان این بازدید با اشاره به اینکه کم کم به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و مردم بیشتر از این مواد غذایی آماده استفاده می کنند، گفت: قطعا گشت‌های تعزیرات حکومتی کار نظارتی خود را به منظور پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی و رضایت مندی مردم در سطح استان افزایش می‌دهند.

در این گشت شبانه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، علاوه بر کارشناسان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور و رئیس گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران و کارکنان این سازمان، معاون دادستان تهران، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس شعبه 13 ویژه جرائم پزشکی و رئیس ساختمان بهداشت و قاچاق سازمان تعزیرات حکومتی نیز حضور داشتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟