به گزارش رکنا، محسن نفر با اشاره به افتتاح بیمارستان فرهیختگان، گفت: از زمان ساخت بیمارستان فرهیختگان تا بهره‌برداری آن، مدت زمان زیادی سپری شده است. ۶ سال است که منتظر آماده‌سازی ساختمان اصلی بیمارستان و تهیه تجهیزات آن بودیم و در یک سال گذشته تصمیم گرفته شد تا به‌رغم تمام مشکلات مالی، این بیمارستان افتتاح شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در طول یک سال گذشته اقدامات فشرده‌ای در راستای تجهیز این بیمارستان صورت گرفت و بیمارستان در حد مطلوبی تجهیز و مشکلات ساختمانی برطرف شد.

وی با اشاره به مشخصات بیمارستان فرهیختگان تصریح کرد: بیمارستان فرهیختگان با ۲۰۰ تخت، فعالیت خود را شروع خواهد کرد و به تدریج به دنبال افزایش تخت‌های بیمارستان هستیم و آغاز به کار این بیمارستان، تأثیر بسزایی در آموزش پزشکی تخصصی و فوق تخصصی دارد و می‌توان رشته‌های تخصصی را افزایش داد و باعث ارتقای سطح پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شد.

نفر درباره ظرفیت تخت‌های بیمارستان فرهیختگان تأکید کرد: مجوز راه‌اندازی ۲۰۰ تخت داده شده است و امکان افزایش تعداد آن به ۳۱۰ تخت نیز وجود دارد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره دلیل تأخیر در افتتاح بیمارستان فرهیختگان خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در افتتاح این بیمارستان، خرید تجهیزات و مسائل مربوط به ساختمان‌های آن بود و در شرایط کنونی فراهم کردن تجهیزات بیمارستان مشکل بود و تأمین آن به راحتی قابل انجام نبود.

وی درباره جزئیات مراسم افتتاح بیمارستان فرهیختگان، گفت: مراسم افتتاحیه در روز یکشنبه۲۱ بهمن با برگزاری جشن انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و در کنار این جشن، بیمارستان فرهیختگان با حضور ولایتی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طهرانچی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح می‌شود.

نفر درباره میزان اعتبار اختصاص یافته برای ساخت بیمارستان فرهیختگان، خاطرنشان کرد: سرمایه عظیمی برای راه‌اندازی این مرکز آموزشی و درمانی هزینه شده است. برای ساخت و تجهیز هر تخت بیمارستان، حدود ۲ میلیارد تومان هزینه می‌شود و از آنجایی که بیمارستان در طول ۶ سال تجهیز شده است، سنگینی بار مالی آن کاسته شد و در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان فرهیختگان هزینه شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 457157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟