افتتاح مرکز شبانه نگهداری از معتادان در "دره فرحزاد"

به گزارش رکنا، فرزانه جوادی با بیان اینکه یکی از اهداف و برنامه‌های سازمان بهزیستی در بحث کاهش آسیب‌های اعتیاد، راه‌اندازی مراکز کاهش آسیب در دو بخش است، گفت: یک بخش از این خدمات مربوط به مراکز گذری یا DIC است که خدمات را به شکل روزانه ارائه می‌دهند و بخشی هم مربوط به مراکز سرپناه شبانه یا شلترهاست که ظرفیت آنها ۴۰ نفر است.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به نیازسنجی منطقه فرحزاد و بازدیدهای میدانی از تردد معتادان پرخطر در این منطقه، ضرورت احداث یک شلتر برآورد شده است، افزود: به مناسبت دهه فجر در منطقه فرحزاد، این شلتر افتتاح و قرار است معتادان پرخطر دره فرحزاد را پوشش دهد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: با توجه به سردی و برودت هوا و همزمان با فصل زمستان، ظرفیت این مرکز ۴۰ نفر است، اما در صورت ضرورت این مرکز می‌تواند ۷۵ تا ۸۰ نفر را هم پذیرش کند.

جوادی درباره نحوه اطلاع رسانی به معتادان منطقه نیز اظهار کرد: به دلیل سردی هوا تیم‌های امدادرسانی را در این شب‌ها موظف کردیم تا به پاتوق‌ها و محل تجمع و تردد معتادان پرخطر و کارتن خواب‌ها بروند و اطلاعات این شلترها را برای استفاده در اختیارشان قرار دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 457093 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟