دشت ورامین در حال فرونشست

به گزارشض رکنا، علیرضا کارگری، رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران در نشست خبرنگاران بیان کرد: در سال ۱۳۵۵ جمعیت ورامین ۲۵ هزار و ۷۹۲ نفر بوده است و امروز در چهار شهرستان دشت ورامین، یک میلیون نفر جمعیت داریم که جمعیت شناور نیز باید اضافه شود که نسبت به ابتدای انقلاب ۱۹ برابر شده است.

کارگری گفت: امروز در جنوب شرق استان تهران از ۲ منبع مطمئن، تأمین آب در مناطق جنوب شرق استان انجام می‌شود که منابع زیرزمینی و روی زمینی آن را تشکیل می‌دهد. در تابستان ۱۳۹۸ در منطقه خیرآباد، باقرآباد و ورامین از آب سطحی ماملو استفاده خواهیم کرد که با این کار مشکلات آب رسانی در منطقه دیار ۱۵ خرداد کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در ابتدای انقلاب هیچ کدام از شهرهای کشور روش فاضلاب شهری مطمئنی نداشته‌اند اما امروزه ۲۱۷ تصفیه خانه فاضلاب شهری در ایران وجود دارد و به بهره برداری رسیده است. در جنوب شرق استان تهران، بیش از نیمی از خطوط آب و فاضلاب ایجاد شده و این شرکت با تمام قوت سعی دارد که در آینده نزدیک کلیه خطوط را به سرانجام برساند و با این کار خیلی از مشکلات شهروندان برطرف شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران گفت: مخزن‌هایی در شهرستان‌های منطقه جنوب شرق استان تهران در سال آینده افتتاح می‌گردد که در زندگی روزمره شهروندان بسیار مفید و مؤثر است.

کارگری بیان کرد: ۱۶ گروه امدادرسانی آب و فاضلاب در منطقه شهرستان ورامین داریم که در صورت کمترین اتفاق و شکستگی آب در سطح منطقه در کمتر از ۱۰ دقیقه، اکیپ‌های امدادرسانی به آن منطقه ارسال می‌شوند.

وی گفت: لوله‌هایی آب ضد زلزله در کلیه شهرستان ورامین در حال جای‌گذاری است و تولید این لوله‌ها در چرمشهر شهرستان ورامین انجام می‌شود. این لوله‌های آب در چرمشهر ورامین، تولید و به کشورهای آسیایی و حتی برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود که این نشانگر تولیدات جوانان کارآفرین ایران اسلامی است.

وی به استفاده شهروندان به مصرف آب اشاره کرد و گفت: هر نفر در شبانه روز به صورت استاندارد می‌تواند ۱۵۰ لیتر استفاده کند و این رقم در منطقه جنوب شرق استان به ۱۸۰ لیتر تبدیل شده است. مردم منطقه جنوب شرق استان تهران در حال استفاده ۸۰ میلیون مترمکعب است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران از خبرنگاران درخواست کرد و گفت: نهاد وزارت نیرو و آب و فاضلاب به تنهایی نمی‌تواند در زمینه صرفه‌جویی با مردم سخن بگویید، پس باید اصحاب رسانه بازوی محکم و پل ارتباطی بین شرکت آب و فاضلاب و شهروندان باشند.

وی گفت: بمناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی کلیه خرید انتشعابات آب به صورت کاملاً قسطی، در منطقه جنوب شرق استان تهران انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟