85 نفر گرفتار سیلاب در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند

به گزارش رکنا، رسول راشکی روز سه شنبه با بیان اینکه بارندگی های شدید 2 روز گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان سبب طغیان رودخانه های محلی شد، اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر در این مدت 25 خانوار شامل 85 نفر را در 9 روستای شهرستان های ایرانشهر، سرباز و نیکشهر در چادر اسکان اضطراری دادند.

وی ادامه داد: 25 باب چادر، 39 تخته موکت، 83 تخته پتو و 158 کیلوگرم نایلون به همراه مواد غذایی از جمله کالاهای توزیع شده در میان مردم گرفتار سیلاب استان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: 71 نفر نیروی امدادی در قالب 15 گروه در این حوادث به آسیب دیدگان امدادرسانی کردند.

راشکی گفت: همچنین در شبانه روز گذشته 6 نفر گرفتار سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان توسط نیروهای هلال احمر نجات داده شدند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با تمام توان آماده ارائه خدمات مورد نیاز به مسافران و آسیب دیدگان حوادث و سوانح احتمالی است.

به گفته کارشناسان هواشناسی سیستان و بلوچستان بیشترین بارندگی های رخ داده در شبانه روز گذشته در جنوب این استان با 170 میلی متر در ایستگاه بارانسجی شهر «نگور» مرکز بخش دشتیاری چابهار به ثبت رسیده است.

بنا بر اعلام مدیریت بحران سیستان و بلوچستان طغیان رودخانه های محلی مسیرهای بسته شده جنوب این استان را از روز گذشته تاکنون به پنج محور افزایش داده است.

سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟