به گزارش رکنا، رئیس دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان در این کارگاه از تشکیل کنسرسیوم همکاری ‌های بین‌المللی بین دانشگاه‌های پیشرو اصفهان خبر داد.

دکتر سیما فاخران افزود: این کنسرسیوم به پیشنهاد دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور این دانشگاه و نیز دانشگاه های اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، هنر و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است که طبق آن مقرر است یک حرکت منسجم برای هم‌افزایی ظرفیت‌ها برای فعالیت‌های علمی بین‌المللی داشته باشیم.

وی با بیان این که هر یک از این دانشگاه ها ظرفیت ها و تجربیات متفاوتی دارند و به لحاظ ماهیتی نیز رشته‌ها و تجربیات مختلف می‌تواند باعث هم‌افزایی حرکت‌های بین‌المللی شود، تصریح کرد: دراین راستا سلسله نشست هایی را به منظور معرفی اعتبارات بین‌المللی تدارک دیده ایم که این کارگاه نخستین رویداد در این زمینه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: به جز برگزاری نشست‌های تخصصی، مقرر است این دانشگاه ها برای استاندارد سازی آموزش عالی و همچنین برندسازی و تبلیغات بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی نیز با یکدیگر همکاری داشته باشند.

فاخران با اشاره به ابعاد مختلف کارگاه معرفی گرنت های بین‌المللی در این دانشگاه، اضافه کرد: بیش از 400 عضو هیئت علمی و دانشجوی تحصیلات تکمیلی از دانشگاه های اصفهان در این کارگاه شرکت نمودند.

وی بیان کرد: در این کارگاه یک روزه دو استاد از دانشگاه گرتس اتریش و موسسه DAD آلمان حضور دارند.

رئیس دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: این اولین کنسرسیوم IUN همکاری‌های بین‌المللی در سطح کشور است و با توجه به شرایط تحریم و نقض تعهدات برجام و مشکلات مالی که پیش روی دانشگاه‌ها قرارگرفته است دیگر حرکت‌های انفرادی و پراکنده دانشگاه‌ها جوابگو وراهگشا نخواهد بود.

فاخران افزود: این شبکه یک پشتوانه مناسب است تا بتوانیم با یک قوام و استحکام بیشتر، ضمن افزایش فعالیت‌های بین‌المللی، با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و چاپ کاتولوگ ها، ظرفیت‌های مختلف استان، رشته‌های گوناگون دانشگاه ها و توانمندی‌های مختلف را به نمایش بگذاریم.

رئیس دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان درپایان تصریح کرد: به زودی در یک جلسه رسمی با حضور مقامات استان تفاهم‌نامه این کنسرسیوم به امضاء خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟