او با بیان این‌که ازدیاد برداشت از آب‌های زیرزمینی، موجب ایجاد فرونشست می‌شود ادامه داد: مناطق ١٦، ١٧، ١٨، و ١٩ شهرداری تهران و شهرستان‌های اسلامشهر، چهاردانگه، صبا شهر، نسیم شهر، شهریار و کهریزک بیش‌تر از سایر بخش‌های استان تهران در معرض فرونشست زمین هستند.

رضوی با اشاره به وضعیت منابع آب در استان تهران که ۲۰ درصد جمعیت کل کشور را در بردارد گفت: در حال حاضر نسبت‌ها و سرانه‌هایی که در ۴۰ سال پیش داشته‌ایم، بسیار کاهش یافته و شرایط به نحوی است که ناچار به برنامه‌ریزی‌های جدید برای مدیریت منابع آبی هستیم. در حال حاضر، سرانه مصرف آب در گذشته به ازای هر نفر، ۷۵۰۰ متر مکعب بوده که اکنون این عدد به ۱۴۰۰ مترمکعب به ازای هر نفر کاهش یافته است و این مسأله، نشان دهنده بحران تأمین آب در ایران است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اظهار کرد: تاکنون جزء نگری به موضوع آب صورت می‌گرفت که همین مسأله نیز مدیریت حوزه‌ای آب را به مخاطره انداخت. لذا در شرایط کنونی لازم است که این مسأله مورد توجه قرار گیرد. چراکه هرچه راه را غلط ادامه دهیم، میزان مشکلات نیز افزایش می‌یابد و اگر اعتقاد داریم که قرن آینده قرن تصمیم‌گیری برای آب است، باید اقدامات‌مان را نیز در همین زمینه منسجم کنیم. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 455220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟