چراغ سبز شهرداری به بدهکاران طرح ترافیک

به گزارش رکنا، صبح امروز شهردار تهران با حضور در شورای شهر، لایحه دوفوریتی را مبنی بر ارائه تخفیف به افرادی که عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک را پرداخت نکردند به هیأت رئیسه تقدیم کرد.

محسن پور سیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح این لایحه دوفوریتی، اظهار کرد: در مصوبه طرح ترافیک ۱۳۹۷ جدولی پیشنهاد کردیم که بر اساس آن اگر افرادی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند نسبت به شارژ حساب شهروندی خود اقدام نکرده باشند عوارض آنها با ضریب ۰.۸ محاسبه می‌شود و اگر طی یک بازه زمانی این عوارض پرداخت نشود و اصطلاحاً دیرکرد داشته باشد، عوارض با ضریب یک درصد محاسبه می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر تعداد خودروهای بدهکار افزایش یافته و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مردم بر روی پلاک‌هایشان بدهکارند که این بدهی با ضریب ۰.۸ محاسبه شده است.

پورسید آقایی با بیان این‌که بسیاری از مردم طی تماس و مراجعاتی اعلام کرده‌اند که اطلاعی از این موضوع نداشتند و عنوان کردند که با توجه به این‌که سال اول اجرای این طرح بوده است عوارض‌شان با ضریب یک محاسبه نشده و با همان ضریب ۰.۸ محاسبه شود، گفت: به همین دلیل پیشنهاد داده‌ایم که اگر افراد تا آخر سال ۱۳۹۷ کل بدهی خود را تسویه کنند عوارض آنها را با ضریب ۰.۸ محاسبه کرده و اگر این عمل صورت نگیرد با ضریب ۰.۱ عوارض آنها محاسبه شود.

وی ادامه داد: همانند عوارض نوسازی و پسماند قبوض را منتشر کرده‌ایم که شهروندان بدانند دقیقاً به چه دلیل و برچه اساسی بدهی آنها محاسبه شده است و بخشودگی ضرایب را اطلاع داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که بخشودگی ضرایب یکی از راه‌های مؤثر وصول طلب ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری است، گفت: می‌دانید که پلیس تا مدت‌ها جرایم را محاسبه نمی‌کرد و این بخشودگی جرایم یکی از ابزارهای دریافت طلب‌ها است.

رسولی مخالف دوفوریت این لایحه در سخنانی گفت: کسانی که وارد طرح ترافیک می‌شدند یا کارت‌شان شارژ بوده یا کارت‌شان شارژ نبوده است وحالا بدهی عوارض‌شان را پرداخت نکردند و می‌خواهند که تخفیف بگیرند و این درست نیست، چرا که با همه افراد باید به یک شاخص برخورد می‌کنیم.

وی با بیان این‌که من مخالف دوفوریت هستم، اظهار کرد: از کجا بدانیم که رقم دقیق بدهی ۳۰۰ میلیارد تومان است، چرا که حتی یک ورق مستند نیز نداریم به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که این لایحه به صورت یک فوریت بررسی شود و تا سه‌شنبه کمیسیون بودجه و حمل و نقل در مورد بخشودگی ضریب عوارض تصمیم می‌گیرند.

اما شهربانو امانی موافق دو فوریت با بیان این‌که متأسفانه طرح ترافیک جدید بعد از آنکه پس از سال‌ها تغییر کرد اطلاع‌رسانی درستی صورت نگرفت و بسیاری از مردم متوجه نشدند، گفت: حالا شهرداری در آستانه دهه فجر می‌خواهد به مردم تخفیف بدهد و حالا مشکل کجاست؟

بنا به درخواست هاشمی، پیروز حناچی – شهردار تهران – دو فوریت لایحه خود را پس گرفت و به صورت یک فوریت این لایحه را مطرح کرد که با رأی اکثریت آرا یک فوریت ارائه‌ی لایحه تخفیف کاهش ضریب ورود به محدوده طرح ترافیک به تصویب رسید.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454803 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟