به گزارش رکنا، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صد و نوزدهمین جلسه شورای شهر اعلام کرد که پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز «طرح دوفوریتی اعطای تخفیف برای تردد ممنوع در شهر تهران (طرح ترافیک)» را به شورای شهر ارائه کرده است که با حضور وی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح این طرح عنوان کرد: در مصوبه طرح ترافیک سال ۹۷ جدولی را تهیه کرده و در شورای شهر به تصویب رساندیم که براساس آن افرادی که مایل به تردد در محدوده طرح ترافیک هستند اگر حسابشان شارژ باشد عوراض برای آن‌ها با ضریب ۸ دهم محسوب می‌شود و اگر حساب آن‌ها شارژ نباشد عوارض با ضریب یک برای آن‌ها محسوب خواهد شد.

محسن پورسیدآقایی ادامه داد: از سوی شهرداری تهران امکان جریمه کردن افرادی که عوارض خود را پرداخت نکرده اند، نداریم و شورا نهادی نیست که بتواند این اجازه را به شهرداری ارائه کند و برای این منظور به مصوبه مجلس نیازمند هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این نکته که در حال حاضر صاحبان خودرو‌هایی که در محدوده طرح ترافیک تردد کردند، مقادیر قابل توجهی بدهکار هستند، گفت:، چون سال اول بود که این طرح را اجرا می‌کردیم بخش قابل توجهی از مردم نمی‌دانستند که علاوه بر جریمه پلیس به شهرداری هم تحت عنوان عوارض بدهکار خواهند شد، به همین دلیل با پیامک این موضوع را به شهروندان اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه شهروندان از محل پرداخت عوارض به شهرداری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند که آن را بر اساس ضریب ۸ دهم حساب کردیم، عنوان کرد: در حال حاضر شهروندان زیادی مراجعه می‌کنند و خواسته شان این است که با توجه به عدم آگاهی، عوارض آن‌ها با همان ضریب ۸ دهم حساب شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم اگر فردی عوارض خود را تا آخر سال ۹۷ تسویه کرد با همین ضریب برای آن‌ها بدهی در نظر گرفته شود. در غیر این صورت در سال آینده بدهی برای آن‌ها با ضریب ۱ حساب می‌شود.

معاون شهردار تهران تصریح کر: در حال حاضر همانند عوارض نوسازی قبض‌هایی را چاپ کرده ایم و آماده ایم تا آن‌ها را به آدرس شهروندان ارسال کنیم و میزان بدهی و بخشودگی را به آن‌ها اعلام خواهیم کرد. البته شهرداری ابزار محکمی برای دریافت این عوارض ندارد و پلیس هم تا مدت‌ها جریمه‌ای انجام نمی‌داد.

در ادامه حسن رسولی به عنوان مخالف طرح دوفوریت اظهار کرد: کسانی که وارد طرح ترافیک می‌شوند دو دسته اند؛ دسته اول کسانی هستند که حساب خود را شارژ کرده اند و دسته دوم کسانی هستند که برای هر بار ورود به طرح ترافیک شامل عوارض می‌شوند و پلیس آن‌ها را به دلیل تخلف رانندگی جریمه می‌کند. پس عاملی وجود ندارد که بخواهیم این موضوع را در قالب طرح دوفوریتی بررسی کنیم و در واقع با کسانی که بدهکار هستند همانند کسانی رفتار کنیم که از ابتدا حساب خود را شارژ کردند.

وی ادامه داد: البته اصلاً مشخص نیست که واقعاً میزان بدهی ۳۰۰ میلیارد تومان است یا کم تر. به همین دلیل از اعضای شورای شهر و شهردار می‌خواهیم به یک فوریت رضایت بدهند تا کمیسیون برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل ظرف این هفته موضوع را بررسی کنند و گزارش دقیقی به سایر اعضا ارائه کنیم.

در ادامه جلسه، شهربانو امانی به عنوان موافق طرح دوفوریت اظهار کرد: مردم با طرح ترافیک جدید آشنایی لازم را نداشتند و زمانی که باید اطلاع رسانی از سوی رسانه ملی انجام می‌شد این کار صورت نگرفت. این خیلی خوب است که بخواهیم در آستانه دهه فجر به شهروندان تخفیفی را ارائه کنیم. برای همین از اعضای شورای شهر می‌خواهم که با دوفوریت این موضوع موافقت کنند.

در ادامه جلسه، شهردار تهران با تبدیل شدن دو فوریت به یک فوریت موافقت کرد و در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۷ رای موافق به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟