به گزارش رکنا، کیومرث کلانتری در نشست خبری به مناسبت روز هوای پاک اظهار داشت : برنامه‌های جشنواره دوچرخه سواری و جشنواره دانش آموزی و بخش‌های مختلف شروع شد و فردا صنایع سبز در سازمان محیط زیست به صورت کشوری تقدیر خوهد شد.

کلانتری گفت: وضعیت هوای تهران تا به امروز نسبت به سال قبل ۳۲ روز سالم داشتیم. ۶ روز هم هوای پاک تا امروز نسبت به سال گذشته داشته ایم. در مجموع نسبت به سال گذشته تا امروز ۵۰ روز ناسالم برای گروه‌های حساس داشته ایم.

وی افزود: از سال ۹۶ به بعد قانون هوای پاک یا نفس را داریم که ۲۶ دستگاه در آن مسئولیت دارند و سازمان محیط زیست دستگاه نظارتی اقدامات این دستگاه‌ها است. با داشتن این قانون اقداماتی را انجام داده ایم. ۲۳ جلسه کارگروه کاهش ۱۱ جلسه شرایط اضطرار داشتیم و امسال فقط یک جلسه اضطرار داشتیم. اقدامات خوبی از سال گذشته انجام شده مثل گاز سوز کردن ۱۴۵۲ واحد صنعتی در استان تهران، استاندارد‌های معاینه فنی سخت‌تر شد، مراکز معاینه فنی با مدیریت شهرداری دستاورد‌های خوبی داشته اند، جمع آوری واحد‌های آلاینده‌ای مثل ذغال گیری‌ها و شن و ماسه‌ها که بر ذرات معلق تاثیر گذاری داشتند، مدیرت بر خورد‌ها حامل پسماند‌های ساختمان ها، نظارت بر توزیع سوخت در استان تهران، توزیع گازوئیل و بنزین استاندارد از دیگر اقدامات سازمان محیط زیست بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟