ورود کامیون به جاده هراز ممنوع شد

به گزارش رکنا، سرهنگ علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه از صبح امروز باران در استان آغاز و ارتفاعات مه آلود و بارش برف گزارش شده است، گفت:در حال حاضر آمدوشد خودرو‌ها در تمامی جاده‌های استان از جمله هراز، چالوس، سوادکوه، کیاسر ومحدوده درون شهری عادی و روان است.

وی افزود: رفت و آمد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ امروز و فردا ۲۷ و ۲۸ دی ماه از جاده هراز ممنوع شد.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه آمد و شد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از جاده کرج – چالوس و برعکس کماکان ممنوع است، گفت: رفت و آمد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۲۹ دی ماه از جاده‌های چالوس و هراز ممنوع است.

سرهنگ قدمی افزود: آمد و شد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی به ورود سامانه سرد بارشی از امشب به کشور و استان مازندران اشاره کرد و گفت: از تردد خودرو‌ها در نقاط کوهستانی و برف گیر استان در جاده‌های هراز و کندوان بدون زنجیر چرخ ممانعت خواهد شد.

سرهنگ قدمی از مسافران خواست پیش از حرکت سیستم‌های گرمایشی، برف پاک کن و چراغ‌های روشنایی خودرو را چک کنند.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه پلیس راهور استان هم اکنون با استفاده از ۳۲ دوربین نظارتی و ۱۸ دوربین پلاک خوان آمد وشد خودرو‌ها را در سطح شهر‌ها پایش و نظارت می‌کند، افزود: ۹ ماهه امسال حدود ۲۰۰ هزار تخلف سرعت توسط دوربین‌های جاده‌ای در راه‌های مازندران به ثبت رسیده است.

وی گفت: برخی از رانندگان قبل از رسیدن به این دوربین‌ها سرعت خود را کم کرده، ولی باید بدانند این دوربین‌ها هوشمند و فاصله بین دو دوربین را نیز محاسبه می‌کنند، بنابراین مهم‌ترین توصیه ما به رانندگان توجه به سرعت مطمئنه است.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه جاده چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 452638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟