بهزیستی خشونت علیه کودکان گُل فروش را پیگیری می کند

به گزارش رکنا، طی روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن دو کودک کار و خیابان از سوی فردی در شهرداری کرمان مجبور به خوردن گل‌های شان همراه با ساقه شده‌ اند. در پی انتشار این فیلم، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور پیگیری دقیق این رفتار غیرانسانی و تامل برانگیز را با کودکان کار در کرمان صادر کرده است.

رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی با اشاره به آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان مصوب سال 84 هیات دولت افزود: طبق این آیین نامه وظایف دستگاه ها در برابر کودکان کار و خیابان، تقسیم شده است اما متاسفانه برخی سازمان ها نسبت به این آیین نامه استنکاف می کنند و حق کودکان کار و خیابان را اِعمال نمی کنند.

وی گفت: مشکلاتی که در حال حاضر مانند خشونت علیه کودکان گُل فروش شاهد آن هستیم، پیامد مسئولیت پذیرنبودن سازمان ها در مقابل کودکان کار و خیابان است.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: اگر سازمان ها به وظایف خود در برابر کودکان کار و خیابان عمل می کردند امروز شاهد اتفاقاتی مانند خوراندن گُل از سوی پیمانکار شهرداری به کودکان در کرمان نبودیم.

جعفری افزود: سازمان بهزیستی، عقب ماندگی سازمان های دیگر در زمینه وظایف مربوط به کودکان کار و خیابان را متحمل می شود.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از 11 هزار کودک کار و خیابان از طریق 81 مرکز در دو بخش شبانه روزی و روزانه از انواع خدمات حمایتی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، حرفه آموزشی و فرهنگی و هنری استفاده می‌کنند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451653 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟