به گزارش رکنا، حمید چوبینه در جشن پایش سلامت ۱۷ هزار کارگر خدمات شهری و آغاز چکاپ کارمندان شهرداری با تقدیر زحمات پرستاران گفت: تاکنون ۱۷ هزار کارگر شهرداری پایش سلامت شدند که برخی از آن‌ها به دلیل بیماری قلبی مورد جراحی قرار گرفتند، البته این پایش وظیفه ما است که تلاش کردیم انجام دهیم.

وی به شفافیت عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود اشاره کرد و گفت: در تمام برون سپاری‌ها تلاش کردیم که از طریق فراخوان‌های عمومی و مناقصه‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شد در خدمات مشارکت پذیر باشیم که این‌ها همه شفاف و در اختیار همگان است.

در ادامه مراسم، ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از شرکت شهر سالم برای پایش سلامت ۱۷ هزار کارمند خدمات شهری، عنوان کرد: اعتقاد اعضای شورا این است که محور توسعه باید بر مبنای انسان باشد و هیچ موضوعی در مدیریت شهری بالاتر از سلامتی انسان‌ها نیست.

وی تاکید کرد: بر همین اساس تاکید ما بر این بوده است که در مرحله اول سلامت پرسنل شهرداری و کارگران خدمات شهری و در مرحله دوم همه شهروندان در اولویت توجه مدیریت شهری قرار گیرد، سیاست‌های مانند افزایش حمل و نقل عمومی هم در راستای حفظ سلامت شهروندان است.

ابراهیم شیخ معاون نیروی انسانی شهرداری تهران با اشاره به اقدام شرکت شهر سالم به دلیل طرح پایش سلامت کارگران شهری گفت: امیدوارم این کار با دقت و حساسیت بیشتر دنبال شود و مطمئنم که مدیران این شرکت تمام تلاششان را در این زمینه مبذول خواهند کرد.

وی اعلام کرد: با تلاش‌های صورت گرفته کارگران و کارمندان شهرداری که به دلیل دارا بودن بیمه تامین اجتماعی از این خدمات استفاده نمی‌کردند، شامل طرح پایش خواهند شد و ده میلیارد تومان برای این کار بودجه اختصاص داده شده است.

شیخ همچنین اعلام کرد: طبق یک طرح دیگر کارگران شرکت‌های پیمانکاری مرتبط با خدمات شهری هم به زودی شامل طرح پایش سلامت خواهند شد. برای مدیران شهری سلامت ایمنی و بهداشت تمام نیرو‌هایی که در حوزه شهری فعالیت می‌کنند در اولویت قرار دارد و می‌خواهیم از شرایط سالم کاری آن‌ها مطمئن باشیم تا دیگر اتفاقی مانند آنچه اخیراً در یکی از مناطق تهران افتاد دیگر تکرار نشود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ما البته به دلیل نوع قراردادی که این عزیزان دارند مسئولیت مستقیم در قبال آن‌ها نداریم، اما خود را مسئول حفظ سلامت جانی آن‌ها می‌دانیم و امیدوارم به زودی بخشنامه لازم در این زمینه را ابلاغ کنیم تا حقوق این عزیزان هم رعایت شود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد با تشکر از مدیریت شرکت شهر سالم گفت: حوزه سلامت بسیار مهم و خطیر است و جمهوری اسلامی در چهار دهه فعالیت خود در این حوزه در مقایسه با کشور‌های دیگر کارنامه درخشانی دارد، به طوری که در گزارش دفتر برنامه توسعه سازمان ملل گفته شده است که سن امید به زندگی ایرانی‌ها از ۵۴ سال در دوره‌ی شاه به هفتاد و پنج و شش دهم سال رسیده است و رشد جمهوری اسلامی از این نظر در جهان اول است. این در حالی است که ما یک جنگ خانمان سوز و تحریم‌های سخت را در کشور داشتیم، با این وجود رتبه کشور ما از صد و چهل و سومین کشور به شصت و یکمین کشور ارتقا پیدا کرده است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: زمینه چنین رشدی حرکت بر مسیر علم و استفاده از نیروی انسانی است. بسیاری از جوانان اطلاع ندارند که در دوره پهلوی ما پزشک عمومی کمی داشتیم و مجبور بودیم از پزشکان پاکستانی و بنگلادشی حتی در پایتخت استفاده کنیم، آن شرایط را با امروز مقایسه کنید.

ابوترابی فرد با یادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: اگر کشور‌هایی که امروز در آسیای جنوب شرقی نماد توسعه هستند شخصیت‌های بزرگی مانند آیت الله هاشمی داشتند شرایطشان حتی خیلی بهتر از امروز بود. ما با وجود تنگنا‌های اقتصادی و دفاعی به این درجه از رشد رسیدیم.

وی بر ضرورت توجه به نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: ما از ابتدا بر اساس آموزه‌های دینی مان بر توجه به نیروی انسانی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه برای توسعه تاکید داشتیم و البته معتقدیم که جایگاه نیروی انسانی باید باز هم ارتقا پیدا کند و طرح‌هایی مانند پایش سلامت با وجود اینکه ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد در میان مدت به کاهش هزینه‌های درمانی و افزایش بهره وری کمک خواهد کرد.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود از مدیریت شهری خواست که بر تفکیک زباله به عنوان یک اقدام راهبردی تاکید کند و گفت: می‌دانم که این کار خیلی سخت است و نیاز به فرهنگ سازی و تلاش بسیار دارد، اما این کار با سلامت پاکبانان و حتی کودکان کار نسبت مستقیم دارد. همه باید همت کنیم تا پسماند‌ها از هم تفکیک شوند و هم کاهش پیدا کنند.

وی با بیا بیان اینکه چرا باید پسماند خانواده‌های تهرانی دو برابر متوسط جهانی باشد، تصریح کرد: در کشور‌های توسعه یافته هفته‌ای دوبار پسماند‌ها جمع آوری می‌شوند، اما اگر در تهران یک روز این اتفاق می‌افتد با بحران مواجه می‌شویم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟