یکی از خیابان های تبریز به نام “پرستار” نام گذاری می شود

به گزارش رکنا، ایرج شهین باهر در مراسم بزرگداشت پرستاران استان عضو خانه کارگر با تاکید بر ویژه بودن شغل پرستاری افزود: علی رغم رکود اقتصادی و معضلات اشتغال، باز هم میزان تمایل به پرستاری کم بوده و این نشانگر ویژگی طاقت فرسایی این شغل است.

وی اظهار داشت: روز پرستار به مناسبت تولد حضرت زینب (س) و رشادت های ایشان در روز عاشورا و شکیبایی در روزهای بعد از واقعه کربلا، نامگذاری شده است و پرستاران در تمامی مراحل خدمت رسانی خود از آن حضرت الگو گرفته اند و این خصیصه ارزشمند حائز قدردانی می باشد.

شهردار تبریز همچنین تصریح کرد: قدردانی از شغل پرستاری و زحمت کشان این عرصه وظیفه تمامی اقشار جامعه است و شهرداری تبریز برای ارج نهادن به مقام پرستار خیابانی به همین نام در تبریز نامگذاری می کند.

شهین باهر ادامه داد: پرستاران تنها قشری از جامعه هستند که مراجعین آن ها بیماران هستند و باید با صبر و شکیبایی به خدمت رسانی آنها بشتابند.

شهردار تبریز متذکر شد: قرابت و منزلت شغل پرستاری در نزد خداوند آنچنان ارزشمند است که به پیامبر اعظم فرمود به اصحابت بگو اگر مومنی به مدت یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند از پل سراط مستقیم به بهشت می رود.

گفتنی است این مراسم با حضور ایرج شهین باهر شهردار تبریز، کریم صادق زاده عضو شورای اسلامی تبریز و دبیر خانه کارگر استان، پورفتحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کارکن مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران، پاشاچینی ریاست روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی و پرستاران عضو خانه کارگر برگزار شد.

همچنین در این مراسم ۴۳ پرستار نمونه مورد قدردانی قرار گرفتند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 451476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟