اصغر جهانگیر روز سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: با وجود خلاء قانونی کسانی که تلفن همراه وارد زندان می کردند پس از دستگیری و برخورد با آنان به مجازاتی محکوم نشده اند لذا قانونگذار باید در این زمینه بازنگری کند و ما نیز پیشنهاداتی در این باره ارائه کرده ایم تا بازدارندگی در این زمینه را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: سازمان زندانها تمهیداتی برای جلوگیری از ورود اشیای ممنوعه به داخل زندان فراهم کرده است اما این اشیا به طرق مختلف وارد می شود که کنترل آن بسیار سخت است.

وی گفت: از آنجایی که بخشی از زندانها در حریم شهرها قرار داشته و ارتباط نزدیک با منازل مسکونی دارند گاهی انتقال اشیای ممنوعه یا مواد مخدر از طریق پرتاب به داخل زندان صورت می گیرد که با انتقال زندانها به خارج از شهرها این مشکل رفع خواهد شد.

جهانگیر افزود: در صورتی که بودجه لازم در این زمینه تامین شود امنیت زندانهای کشور ارتقا می یابد و همچنین به دنبال تقویت نیروی انسانی و تامین تجهیزات لازم در این عرصه هستیم.

توسط تلفن های همراه که به اشکال مختلف وارد زندانها شده است، کارگروهی در دادستانی کشور فعال شده و با همکاری مخابرات و دستگاههای امنیتی در حال پیگیری هستیم که اقدامات فنی در این زمینه انجام شود که نیازمند تجهیزات و زیرساختهای لازم است.

مهد کودک در زندان

وی به جمعیت سه درصدی زنان زندانی در کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که بیشترین جرائم در کشور با 39 درصد مربوط به مواد مخدر است این رقم برای زنان زندانی 56 درصد می باشد.

جهانگیر اظهار داشت: بخشی از این زنان، قربانی همسرانشان هستند که محکومیت علیه این قشر از زنان نباید اعمال شود اما این موضوع در قانون پیش بینی نشده است.

وی افزود: برای زنان باردار و دارای فرزندان کوچک امتیازات و خدمات ویژه ای در زندانها در نظر گرفته شده و در هر زندان که اینگونه زنان وجود دارند مهد کودک نیز راه اندازی شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟