متقاضیانی که کارت هوشمند ملی آنها صادر شده، مراجعه کنند

به گزارش رکنا، سیف الله ابوترابی افزود: این افراد که مدت هاست کارت هوشمند ملی آنها صادر شده است و متاسفانه برای دریافت آن مراجعه نکرده اند سریال کارت آنها برای گرفتن خدمات باطل شده است و باید هرچه زود تر برای دریافت کارت خود به دفاتر پیشخوانی که اقدام به ثبت نام کرده اند، مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تمام افرادی که امسال درخواست کارت هوشمند ملی کرده و مرحله تکمیل ثبت نام را انجام داده اند، می توانند بر اساس اصلاحات انجام شده، کارت خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: برای تمدید مهلت دریافت این کارت ها برنامه ای نداریم و افرادی که فاقد کارت هوشمند ملی هستند، باید هر چه زودتر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند و این زمان را به پایان سال موکول نکنند.

ابوترابی ادامه داد: 12 تا 15 میلیون نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی هستند که هنوز کارت خود را دریافت نکرده اند. بیش از 190 دستگاه به صورت برخط و همچنین 200 هزار نقطه با پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال در ارتباط هستند که استعلام های هویتی را از این طریق دریافت می کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از 47 میلیون و 500هزار نفر مرحله تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده اند و برای 44 میلیون و 500 هزار نفر کارت صادر شده است و از این تعداد تاکنون کارت های بیش از 44 میلیون نفر ارسال شده است تا متقاضیان آن را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: هزینه صدور کارت هوشمند ثابت است؛ 20 هزار تومان واریزی به خزانه و 11 هزار تومان بابت تصویربرداری، اسکن انگشت و تحویل کارت است و دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می شود.

صدور کارت هوشمند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 449922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟