به گزارش رکنا، سردار محمد علی نوری نژاد در بازدید از پلیس Police فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) اظهار داشت:امروز شاهدیم نام و عملکرد پلیس فتا برای آحاد جامعه آشناست و همگان از دستاورد‌ها و توانمندی‌های این پلیس آگاه هستند.

وی تأکید کرد: پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی بر فضای سایبری و مجازی، تکیه بر دانش فنی و تخصص، به کارگیری تجهیزات به روز و نوین و ... در مسیر رشد و تعالی است و تقویت این پلیس از اولویت‌های اساسی نیروی انتظامی می‌باشد.

جذب نیرو‌های متعهد و متخصص

سردار نوری نژاد با بیان اینکه نیرو‌های متعهد، متخصص و زبده باید در این پلیس جذب و به کارگیری شوند، عنوان کرد: امروز شاهد افزایش بهره مندی آحاد جامعه از فضای مجازی هستیم، از طرفی با این حجم استقبال، عده‌ای سودجو و قانون Law شکن به دنبال ناامنی در این فضا هستند و متأسفانه با این روند شاهد افزایش جرایم در حوزه سایبری هستیم.

معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اقدامات مطلوب پلیس فتا در کشف جرایم سایبری، بیان کرد: فضای مجازی باید برای جولان مجرمان سایبری ناامن باشد، قطعا تقویت پلیس فتا با تزریق تجهیزات به روز و پیشرفته در پیشرفت این پلیس و تحقق اهداف آن موثر است.

وی در ادامه بر لزوم برنامه ریزی منسجم برای ارتقاء آگاهی عمومی در حوزه فضای مجازی تأکید کرد و گفت: بسیاری از آسیب‌ها و جرایم، ناشی از عدم آگاهی، بی اطلاعی و بسترسازی برای عده‌ای سودجو می‌باشد، بنابراین می‌توان با ارائه هشدار و توصیه‌های پلیسی به مردم، به کاهش جرایم سایبری کمک کرد.

سردار نوری نژاد در خاتمه با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی در برابر دشمن قرار گرفته، عنوان کرد: این بدان معنی است که نیروی انتظامی در مسیر صیانت از نظام و ارزش‌های اسلامی به خوبی ایفای نقش می‌کند و می‌طلبد همواره در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 449284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟