یخبندان در راه نیست

به گزارش رکنا، بسطامی رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی Meteorology مازندران گفت: در فضای مجازی از قول فردی وقوع پدیده کولد اسپل یا یخ بندان ۱۰ روزه در مازندران از ۱۵ دی ماه پیش بینی شده بود که تحلیل نقشه‌هایپیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد این سرما در حد معمول است.

وی با بیان اینکه با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌ها در استان‌های ساحلی شمال کشور و بطور ویژه مازندران سه مورد فعالیت جوی مشاهده می‌شود، افزود: این سامانه‌ها از یکشنبه شب تا روز دوشنبه ۱۷ دیماه، عصر پنجشنبه ۲۰ دی تا روز جمعه ۲۱ دی و یکشنبه شب به روز دوشنبه ۲۴ دی در مناطق شمالی خصوصا مازندران فعال خواهد شد.

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: بارندگی و سرمای ناشی از هر سه سامانه فوق در حد معمول و حتی ضعیفتر از معمول فصل بوده و سرمای شدید بهمراه ندارند.

بسطامی افزود: با افزایش برد زمانی، تغییرات الگو‌های هواشناسی نیز زیادتر و صحت پیش بینی‌ها کمتر می‌شود بنابر این استناد به الگو‌های هواشناسی با فاصله زمانی زیاد بیش از ۷ روز حتی در فصل سرد سال منطقی نیست.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 449130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟