ورود سامانه بارشی به کشور

به گزارش رکنا، بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی Meteorology از بعدازظهر امروز (۶ دی ماه) دامنه فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج به جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران گسترش می‌یابد.

وی در ادامه گفت: فردا (۷ دی ماه) با تقویت فعالیت این سامانه در جنوب غرب کشور بارش به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب بوشهر و برخی مناطق مرکزی کشور گسترش می یابد همچنین در این روز با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش در استانهای واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور آغاز می‌شود.

به گفته وظیفه، شنبه (۸ دی ماه) از فعالیت سامانه در نیمه غربی کشور کاسته و فقط در نوار شمالی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی و در اواخر وقت این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی افزود: امروز(۶ دی ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و و فردا (۷ دی‌ماه) علاوه بر این مناطق در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان و و دامنه‌های البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود که در جاده‌های کوهستانی موجب کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا (۷ دی ماه) شدت بارش در استان‌های گیلان، مازندران، غرب لرستان، ایلام، شمال خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد ‌پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز و طی فردا (۶ و ۷ دی ماه) سواحل غربی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود،اظهار کرد: فردا (۷ دی‌ماه) سواحل غربی دریای خزر مواج خواهد بود و کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. در این روز در نواحی جنوب غرب کشور بارش به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ دی ماه) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و در اواخر وقت وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۱۲ و ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. پس فردا (۸ دی ماه) آسمان پایتخت کمی‌ابری بتدریج همراه با کاهش ابر و کاهش دما خواهد بود و دمای هوا در این روز به ۱۱و یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟