اصلاح فضای مجازی نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است

به گزارش رکنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار معاون وزیر ارتباطات در امور فضای مجازی، بعد از استماع گزارش ارائه شده درباره ساماندهی فضای مجازی این گزارش را امید بخش خواند و در عین حال تاکید کرد که نباید به این میزان بسنده شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری دولت و دیگر دستگاه‌های مسئول برای اصلاح فضای مجازی ، افزود: هرچه سرمایه گذاری برای اصلاح این فضا صورت گیرد بجا و شایسته است و اگر کوتاهی شود ثمره‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید در برابر آسیب‌های فضای مجازی هوشیار باشیم، تصریح کرد: رفع آسیب‌ها و آفات این عرصه، یک وظیفه دینی، انسانی و اجتماعی است، این آسیب‌ها هم به لحاظ دینی، هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ انسانی خسارت بار است و باید جلوی آن را گرفت.

این مرجع تقلید ابراز کرد: امروز فضای مجازی حرف اول را در بسیاری از رویداد‌ها می‌زند، اگر این فضا ناسالم باشد مابقی امور را نیز به ویرانی می‌کشاند و اگر سالم باشد مابقی امور را نیز اصلاح می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید این فضا و راه‌های مقابله با آسیب‌ها و بهره گیری درست از آن را جدی بگیریم، افزود: در حال حاضر حاکم بر جوامع بشری همین فضا‌های مجازی هستند، روز به روز پدیدآورندگان این فضا‌ها به دنبال برنامه‌ها و تحولات جدید هستند تا بتوانند همه چیز را قبضه کنند و در اختیار خودشان قرار دهند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی نمی‌توان غافل نشست، یک وقت بیدار می‌شویم و می‌بینیم همه چیز ما را تحت تاثیر قرار داده اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟