اتصال شهرداری تهران به اکوسیستم نوآوری

به گزارش رکنا، این نشست که در حاشیه رویداد استارتاپ ویکند اینترنت اشیا در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان با معرفی مأموریت‌های دبیرخانه تهران هوشمند، اتصال شهرداری به اکوسیستم نوآوری را یکی از مهم‌ترین اهداف این مرکز عنوان کرد.

فرجود با اشاره به مدیریت پروژه‌های مربوط به تهران هوشمند در دبیرخانه ویژه آن گفت: حوزه کاری دبیرخانه تهران هوشمند تنها ICT نیست و سعی در هوشمندسازی حوزه‌های مأموریتی و دغدغه‌های شهرداری مثل رفع آلودگی هوا، ترافیک، پسماند و خدمات شهری را با همکاری سایر بخش‌ها داریم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های خارج از شهرداری تهران در پیشبرد اهداف برنامه تهران هوشمند گفت: ما علاقمند به ورود و کمک به اکوسیستم نوآوری مثل ارائه داده و سرویس هستیم. البته تلاش ما این است که در این فرایند، شهرداری را از تصدی گری دور نگه داریم چراکه بهترین نوع تعامل با استارتاپ‌ها و اکوسیستم نوآوری این است که ما نیاز‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کنیم و این مجموعه‌های نوآور با استفاده از ظرفیت‌ها و کمک‌های شهرداری بتوانند با طرح‌ها و فعالیت‌های خود به رفع این چالش‌ها بپردازند. همچنین ما سعی می‌کنیم در حوزه IOT فضا را باز کنیم تا فعالیت بیشتری صورت پذیرد.

فرجود همچنین با ابراز رضایت از آشنایی و تعریف فعالیت‌های تازه با پارک‌های فناوری و با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری‌های شهری با همکاری دانشگاه شریف، گفت: شهرداری تهران علاقمند به ایجاد مراکزی در راستای توسعه فناوری است. ارتباط این نهاد با استارتاپ‌ها در حال حاضر ضمن اینکه رو به توسعه است، اما نیازمند برنامه ریزی مشخصی است که در این زمینه پارک‌های فناوری می‌توانند کمک کننده باشند. هم اکنون شهرداری تهران اولویت‌هایی مثل رفع آلودگی و ترافیک، دسترس پذیر کردن فضا‌های شهری و زیست پذیر کردن شهر را پیش رو دارد که حوزه اقدامات مشترک ما با سایر بخش‌ها نیز از این حوزه‌ها آغاز می‌شود.

در ادامه این نشست، عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تجلیل از سازمان فاوای شهرداری تهران برای حرکت به سمت برنامه شهر هوشمند و نیز همکاری با دانشگاه‌ها این فعالیت‌ها را مثبت ارزیابی کرده و گفت: ما علاقمند به انجام رقابتی سالم با دانشگاه‌های دیگر در حوزه فناوری‌های رو به توسعه و کمک به گسترش فضا‌های نوآورانه هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به ICT به عنوان بزرگ‌ترین حوزه کاری این مرکز گفت: مواد شیمیایی، بایوتکنولوژی، نانو، تجهیزات هوشمند ساختمان و IOT بخش‌های دیگری از حوزه‌های کاری ماست. در واقع پلتفرم جامع دانشگاه تهران، امکان همکاری مشترک در بخش‌های گوناگونی را به ما می‌دهد.

در پایان این نشست، درباره چگونگی تهیه تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه همکاری‌های مشترک میان سازمان فناوری اطلاعات ارتباطات شهرداری تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 446641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟